وزیر امورخارجه لبنان و همتای آرژانتینی وی بر حل سیاسی بحران سوریه و بازگشت امن آوارگان سوری به کشورشان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر امورخارجه آرژانتین عصر دوشنبه وارد بیروت شد و علاوه بر همتای لبنانی خود با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان هم دیدار و با آنان در باره روابط دو جانبه و تحولات در منطقه و لبنان از جمله سوریه گفت وگو کرد.

باسیل ومالکورا بعدازملاقات با یکدیگر درکنفرانس مشترک خبری،این سفر را فرصتی برای گسترش روابط دوستانه و ممتاز دو کشور دانستند.

وزیر امور خارجه لبنان به روابط اقتصادی وسیاسی دوکشور اشاره کرد و گفت که توافق کردیم سطح مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه لبنان آماده است دروازه ورود آرژانتین به جهان عرب و خاورمیانه باشد، خاطرنشان کرد که لبنان سالانه 95 میلیون دلار کالا از آرژانتین وارد می کند و حدود 750 هزار دلار به این کشور صادرات دارد.

جبران باسیل تصریح کرد: ما خواستار ایجاد حل سیاسی بحران سوریه با حفظ وحدت و تمامیت ارضی آن هستیم.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: با توجه به گسترش گروه های تروریستی وتاثیر منفی ورود گسترده آوارگان سوری به خاک لبنان، حل سیاسی بحران سوریه به لبنان کمک می کند تا به طور مثبت با چالش های بزرگ فراروی خود مواجه شود.

وی گفت: ملت ، احزاب سیاسی و دولت لبنان با هرگونه اقامت دائم آوارگان سوری و اعطای شناسنامه لبنانی به آنها مخالف و خواستار بازگشت آنان به سرزمینشان هستند.

مالکورا هم که برای نخستین بار است به عنوان وزیر خارجه آرژانتین از لبنان دیدن می کند، تاکید کرد که حل بحران آوارگان سوری یک پرونده مشترک است و ما با همه توان خود برای حل آن تلاش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه آرژانتین آماده میزبانی از آوارگان سوری است، خاطرنشان کرد که به حل سیاسی بحران سوریه معتقدیم زیرا موجب می شود یک سوریه برای مردم آن امن شود.

وزیر خارجه آرژانتین گفت که کشورمتبوعش با طرف های دیگر برای حمایت از حل سیاسی بحران سوریه همکاری می کند تا این بحران که پنج سال طول کشیده است و نه فقط منطقه که همه جهان را تهدید می کند، پایان یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار