ارومیه؛

صنعت فرش یکی از محورهای توسعه استان آذربايجان غربي

صنعت فرش یکی از محورهای توسعه استان آذربايجان غربي است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ اسکندری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان درمراسم برش فرش دستباف 102 متر مربعی ،صنعت فرش را یکی از محورهای توسعه استان دانسته و تصریح کرد: در همین راستا ثبت جهانی نقشه فرش ماهی خوی و برگزاری جلسات رفع موانع تولید در حوزه فرش و همچنین صادرات فرش دستباف می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایفا نماید

فرماندار خوی نيز دراين مراسم با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه صنعت فرش بافی در معیشت و شاخص اشتغال شهرستان خوی خواستار برنامه ریزی جدی و دقیق در این صنعت شد.

دکتر سیوانی فرماندار شهرستان خوی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های توسعه در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: متأسفانه علی رغم این ظرفیت ها شاخص کشوری توسعه استان در حد قابل قبول نیست و امیدواریم با تغییر الگوی توسعه استان از کشاورزی به صنعت و تجارت شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان باشیم.

وی با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خوی، این شهرستان را از نظر ظرفیت های توسعه در استان بی نظیر دانست .

فرماندار خوی با اشاره به اهمیت ویژه و جایگاه صنعت فرش بافی در معیشت و شاخص اشتغال شهرستان خوی خواستار برنامه ریزی جدی و دقیق در این صنعت شده و تصریح کرد: پیگیر احداث نمایشگاه دائمی فرش در خوی هستیم و امیدواریم با رفع موانع صادرات فرش دستباف شاهد رونق این صنعت در خوی باشیم.

در پایان مراسم از استادکاران و بافندگان این فرش تقدیر بعمل آمد .

گفتنی است این فرش به سفارش کشور عمان و با ابعاد 8*12 متر به مساحت 102 متر مربع طی 2 سال و به دست 15 نفر استاد کار بافته شده است . هزینه بافت این فرش بیش از 10 میلیارد ریال می باشد .

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.