با بالا گرفتن بحث استقلال؛

سفر یک مقام بلندپایه چینی به هنگ‌کنگ برای شنیدن خواسته‌های مردم

یکی از مقامات بلندپایه چین سفر خود را به هنگ‌کنگ آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یکی از مقامات عالی رتبه چینی در اقدامی نادر روز سه شنبه به هنگ کنگ سفر کرد. او وعده داده است تا به خواسته های سیاسی ساکنان آنجا گوش فرا دهد. مردم هنگ کنگ به طور فزاینده ای خواهان خودمختاری و یا حتی استقلال کامل از چین هستند.

سفر جانگ ده جیانگ به هنگ کنگ رسما به خاطر حضور در یک اجلاس اقتصادی بوده است. او اولین مقام چینی است که بعد از تظاهرات دموکراسی خواهان در سال 2014 به هنگ کنگ سفر میکند.

جانگ در فرودگاه هنگ کنگ به خبرنگاران گفت: «من آماده شنیدن تمامی خواسته ها و پیشنهادات درخصوص توسعه چین و هنگ کنگ خواهم بود.»

پس از تظاهرات ناموفق دموکراسی خواهان در سال 2014، برخی فعالان سیاسی خواستار جدایی کامل هنگ کنگ از چین شده اند. گفته می شود این جنبش وضع اقتصادی و سیاسی هنگ کنگ را در آینده به خطر خواهد انداخت.

با سفر جانگ هزاران پلیس بسیج شده اند، تنش ها در شهر بالا گرفته است و معترضان به خیابان آمدند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن بنرهایی خواهان «حق رای واقعی» شدند.

رئیس حزب ملی، که به تازگی تاسیس شده است، به رویترز گفت: «ما با تهدید بزرگی از سوی چین مواجه هستیم: فرهنگ ما، زبان ما، مردم ما... همه در حال انقراض است!»

هنگ کنگ در بخش های وسیعی ازجمله غذا، آب و برق به چین وابسته است که این امر بحث استقلال از چین را تا حدودی غیر ممکن می کند.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد استقلال هنگ کنگ، امنیت و ثبات این منطقه را به خطر میاندازد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار