تاکید چین و قرقیزستان بر تقویت مناسبات دو جانبه

وزیران خارجه چین و قرقیزستان طی دیداری در بیشکک بر تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در بیشکک مذاکراتی را با ارلان عبدالدایف همتای قرقیزستانی خود در خصوص روابط دو جانبه بین دو کشور و دیگر مسائل مهم مورد توجه دو طرف برگزار کرد.

وانگ یی طی این مذاکرات گفت چین برای حسن همجواری و دوستی با قرقیزستان اهمیت قائل است و مایل است همکاری های سودمند دو جانبه را با قرقیزستان از دیدگاه راهبردی و بلند مدت تقویت کند.

چین از پایبندی قرقیزستان به سیاست چین واحد قدردانی و از تلاش های این کشور برای حفظ حق حاکمیت، امنیت و توسعه ملی حمایت می کند. پکن از واکنش مثبت قرقیزستان به طرح چین در خصوص ساخت کمربند اقتصادی جاده ابریشم قدردانی می کند و امیدوار و معتقد است که قرقیزستان به شریکی مهم در همکاری در زمینه اجرای این طرح تبدیل خواهد شد.

وانگ یی همچنین انتظار دارد دو کشور همکاری های امنیتی را به منظور حفظ امنیت مشترک افزایش دهند و تبادلات را در زمینه هایی مانند فرهنگ، آموزش، امور جوانان و گردشگری بیشتر کنند و همکاری ها را در چارچوب سازمان همکاری شانگهای افزایش دهند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز گفت کشورش اهمیت فراوانی برای روابط خود با چین قائل است و مایل است به قابل اعتمادترین و معتبرترین شریک چین تبدیل شود.

وی افزود قرقیزستان به طور جدی به سیاست چین واحد پایبند خواهد بود و مایل است با چین در زمینه هایی مانند ظرفیت تولید، زیرساخت ها و انرژی و مبارزه مشترک با «سه نیروی شیطانی» تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی و همچنین حفظ همکاری ها و هماهنگی ها در چارجوب سازمان همکاری شانگهای، همکاری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار