دیدار عبدالله با دانشجویان افغانستانی مقیم چین

عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی، روز سه شنبه با محصلان افغان مقیم پکن دیدار نموده ضمن ارائه معلومات از وضعیت افغانستان مشکلات و خواست های آنان را نيز استعماع نمود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در این دیدار پوپل رییس اتحادیه محصلان افغان از حکومت وحدت ملی خواست تا به مشکلات محصلان افغان مقیم چین توجه جدی نمایید.

پرداخت مدت معاش برای آنعده از محصلانی که اسکالر شیپ ها را از طریق پوهنتون های چین مستقیم دریافت نموده اند، اختصاص بیست درصد از سکالر شیپ ها در بخش ماستری و دکتورا برای فارغین پوهنتون های چین از مقطع لیسانس و ماستری و افزایش تعداد اسکالر شیپ ها از جانب حکومت چین برای محصلان افغان، از خواست های بود که رییس اتحادیه محصلان افغان مقیم چین در این دیدار با داکتر عبدالله عبدالله و هیئت همراهش مطرح نمود.

در این دیدار، فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی افغانستان، وعده نمود تا در خواست های محصلان افغان مقیم چین را در سطح تصمیم گیری حکومت وحدت ملی مطرح و برای حل آن راه های معقول را جستجو نماید.

به نقل از کلید، داکتر عبدالله عبدالله همچنین به محصلان وعده نمود تا در برگشت از چین به افغانستان پس از بررسی های همه جانبه به تقاضای شان رسیدگی صورت گیرد.

هم اكنون نزديك به سه صد محصل افغان در مقطع های ليسانس، ماستری و دكتورا در كشور چين مصروف تحصيل هستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، دکتر ، عبدالله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار