کرمانشاه ؛

استان کرمانشاه قطب نخود کشور است.

رئیس شورای ملی نخود ایران گفت: استان کرمانشاه قطب نخود کشور است و بیشترین سطح زیر کشت نخود را در کشور در اختیار دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ناصر مرادی در نشستی در اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: جای واحدهای فرآوری محصول نخود در کشور خالی است و باید با تولید محصولاتی نظیر کنسرو، اسنک و... به دنبال فرآوری نخود برویم

 وی از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد کشت و صنعت نخود در استان کرمانشاه خبر داد و افزود:در تلاشیم کلنگ‌زنی مجتمع کشت و صنعت نخود را در استان داشته باشیم. این طرح سه فاز مکانیزاسیون، سورتینگ و بسته بندی و فرآوری محصول دارد

مرادی گفت: در بحث توسعه مکانیزاسیون با معرفی بذور مرغوب، استفاده از ادوات مکانیزه در کاشت، داشت و برداشت نخود و... در تلاشیم تولید نخود را به سمت کشت مکانیزه ببریم و فرآوری نخود تولیدی با استفاده از روش‌های روز از دیگر اهداف است.

وی با اشاره به سورتینگ و بسته‌بندی نخود، گفت:  به دلیل نداشتن واحدهای بسته بندی مناسب بسیاری از بازارهای بین المللی را از دست داده و در حال از دست دادن تعدادی نیز هستیم  و توجه به بسته بندی بسیار ضروری است.

 مرادی با اشاره به صادرات28 هزار تنی نخود در سال گذشته گفت: سال گذشته به دلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی و بروز آفات محدودیت‌هایی در تولید داشتیم.


انتهای پیام/ح





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار