عبدالله عبدالله خبر داد

اشرف غنی برای امضای توافقنامه بندر چابهار به تهران سفر می‌کند

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد: رئیس جمهور افغانستان برای امضای توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان به تهران سفر می کند.

اشرف غنی برای امضای توافقنامه بندر چابهار به تهران سفر می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از رادیو  «کلید» نوشت که «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد: «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، با هدف امضای توافقنامه بندر چابهار به زودی به ایران سفر می کند.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی، که در حال حاضر در یک سفر رسمی در چین به سر می برد، با بیان این مطلب گفت: افغانستان توجه زیادی به توسعه زیر بناها و همگرایی منطقه‌ ای دارد و محمد اشرف غنی به زودی در سفر به ايران، تفاهمنامه بندر چابهار را امضا خواهد كرد.

این در حالیست که عبدالله عبدالله، حدود چهار ماه پیش در جریان سفر اش به ایران، از این بندر نیز دیدار کرده بود. نخستین موافقت‌نامه توسعه بندر چابهار میان ایران، هند و افغانستان در سال ۲۰۰۳ میلادی به امضا رسید.

با اين حال، کارشناسان آگاه بر این باورند در صورتی که این بندر به بهره برداری برسد، افغانستان از آن برای صادرات و واردات کالاهای خود استفاده خواهد کرد که در این صورت از اتکای افغانستان به بنادر پاکستان نیز کاسته خواهد شد.

لازم به ذکر است رسانه ها اعلام کرده اند «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز برای امضای توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان در سوم خرداد ماه به تهران سفر می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار