کرمانشاه ؛

اشتغال معدن اشتغالی پایدار با رشد متناسب

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کرمانشاه اشتغالزایی بخش معدن در کل کشور را 686 هزار نفر است و این رقم معادل حدود سه درصد اشتغال کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه ؛مرتضی عزیزی افزود: 57 میلیارد تن ذخیره مواد معدنی در کشور داریم که سالانه 400 میلیون تن آن استخراج می‌شود و وسعت اکتشاف شده کل کشور حدود هفت درصد است.

عزیزی با اشاره به اینکه اشتغال بخش معدن اشتغالی پایدار با رشد متناسب است گفت: 18 نوع ماده معدنی و 258 معدن در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک سوم صنایع بزرگ و مهم استان به معدن وابسته هستند افزود:حدود یک درصد از مساحت استان اکتشاف شده که ذخیره مواد معدنی آن 1.1 میلیارد تن برآورد می‌شود که سالانه 17 میلیون تن آن برداشت می‌شود.

عزیزی کمبود عمق اکتشاف از مهمترین این مشکلات دانست و از عدم بازگشت حقوق دولتی به استان انتقاد کرد و افزود: باید 65 درصد حقوق دولتی به استان بازگردد، اما این امر محقق نمی‌شود.

 وی بابیان اینکه ما در دو حوزه قیرطبیعی و سنگ تزئینی پتانسیل زیای داریم که متاسفانه کار زیادی برای فرآوری آنها صورت نگرفته است ادامه داد:25 واحد سنگ‌بری فرسوده در استان وجود دارد که باید واحدهای مجهز فرآوری مواد معدنی در استان ایجاد کنیم.


انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار