ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی در سال جاری

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش بودجه تحقیقات و مناسب شدن زیرساختهای پژوهشی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اولین جشن دانش آموختگی دوره های دکتری پژوهش امروز که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: امروز 70 دانش آموخته دکتری پژوهشی از 10 دانشگاه و 38 مرکز تحقیقاتی تجلیل می‌شوند. 

وی افزود: میانگین تعداد مقالات از پایان نامه این دانش آموختگان حدود 4.9 و میانگین تعداد مقالات چاپ شده طی دوره غیر از پایان نامه آنها 14.9 است.

ملک زاده درباره یک خبر خوش عنوان کرد: سال 94 بودجه تحقیقات حدود دو برابر شد و به دانشگاهها فرستاده شد، امسال هم به همین شکل است و امید به داشتن زیرساخت‌های مناسب‌تر در بخش پژوهشی وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: از آنجا که دانشجویان دنیا فرصت طراحی مطالعه بزرگ را ندارند، این امکان از قبل برای استفاده آنها مهیا است اما در ایران هنوز به حد مطلوب این امر نرسیدیم و در حال فراهم سازی هستیم.

ملک زاده با بیان اینکه حمایت از فعالیت دانشجویان می تواند مشکلات آنها و به دنبال آن جامعه را برطرف سازد، اظهار کرد: یکی از ابزارهای اصلی برای کسب رتبه های برتر در علم و فناوری دانشجویان هستند که یابد مخصوصا در مقطع دکتری تقویت شوند.

وی تاکید کرد: مدارک فارغ التحصیلی دانش آموختگان دوره‌های پژوهش بعد فراغت از تحصیل همانند دانش آموختگان خارج از کشور در کمیته ارزشیابی مدارک تحصیل معاونت آموزشی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با واحدهای گذرانده شده، عنوان پایان نامه و مقالات به چاپ رسیده در دوران تحصیل، دکتری محسوب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار