اهواز؛

تدوین برنامه میان مدت اقتصاد مقاومتی در خوزستان

امسال بودجه‌ای برای راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی و فعال‌تر کردن واحدهای فعال و استفاده حداکثری از این واحدها اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: پس از اولویت‌بندی واحدهای نیمه‌کاره در استان، باید تصمیم‌گیری کنیم که این منابع اعتباری، چطور به واحدها اختصاص یابد.

امید حاجتی افزود: در کل اولویت اختصاص بودجه به واحدهای نیمه‌کاره تولیدی در کشور با شهرستان‌هایی است که آمار بیکاری آن‌ها بالاتر باشد و در این استان‌ها واحدهای تولیدی، کشاورزی یا صنعتی بررسی و مشکلات آن‌ها شناسایی می‌شود تا در زمان تخصیص اعتبار، بهترین اعتبارات را داشته باشند.

حاجتی با بیان این‌که امروز پس از سه سال این موضوع یعنی اقتصاد مقاومتی، در ردیف بودجه قرار گرفته است، تصریح کرد: سال 92 استان پیروی فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی شروع به برنامه‌ریزی کرد که از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد شهرک‌های تخصصی کشاورزی، تهیه سند توسعه شیلات و طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد.

وی بیان کرد: اگر مسئولین سازمان آب و برق استان همکاری بیشتری داشتند، امروز می‌توانستیم گزارش عملکرد از این طرح‌ها را ارائه دهیم و بگوییم مثلا میزان تولید ماهی در قفس یا تولیدات کشاورزی گلخانه‌ای چه مقدار بوده و یا تفاوت راندمان با تولید در فضای آزاد چقدر است.

حاجتی اظهار کرد: پس از اینکه برنامه‌های خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی جمع‌بندی کردیم، باید یک برنامه میان مدت برای یک دوره 5 ساله تدوین و آماده کنیم که این برنامه موازی با برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود؛ ما جداولی را طراحی کرده‌ایم تا با این جداول، خروجی کارگروه‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی قابل جمع‌بندی باشد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.