هت‌تریک شاگردان «امه ری» در فتح لیگ اروپا؛

«سه» مثل سویا/جشن قهرمانی ماتادورها با سوزندان پرچم قرمز + فیلم

تیم فوتبال سویای اسپانیا با پیروزی 3 بر یک مقابل لیورپول برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ اروپا شد.

«سه» مثل سویا!/جشن قهرمانی ماتادورها با سوزندان پرچم قرمزبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار فینال لیگ اروپا ساعت 23:15 دیشب بین تیمهای لیورپول‌ انگلیس و سویا اسپانیا در ورزشگاه یاکوب پارک بازل سوئیس با قضاوت یوناس اریکسون سوئدی آغاز شد.

ترکیب لیورپول: مینیوله، کلاین، توره، لوورن، مورنو، جان، میلنر، لالانا، فیرمینو، کوتینیو، استوریج

 ترکیب سویا: سوریا، اسکودرو، کاریکو،‌رامی، ماریانو، انزونزی،‌ کریچوویاک،‌ کوکه، بانگا، ویتولو، گامیرو

سویا سومین فینال پیاپی خود را در لیگ اروپا را تجربه کرد و نکته جالب این بود که تا قبل از این مسابقه هیچکدام از دو تیم در فینال لیگ اروپا شکست نخورده بودند و لیورپول چهار فینال و سویا پنج فینال را با قهرمانی تجربه کرده بودند. 

دیدار متعادل و آرام آغاز شد اما پس از گذشت ۱۰ دقیقه لیورپول توانست چند موقعیت خطرناک ایجاد کند و در یک صحنه نیز ، توپ در محوطه جریمه به دست مدافع سویا برخورد کرد که مشکوک به پنالتی بود. پس از این صحنه لیورپول همچنان به بازی برترش نسبت به حریف ادامه داد و سعی در نزدیک شدن به دروازه سویا داشت.

سرانجام دقیقه ۳۵ لیورپول مزد بازی برترش را گرفت و دنیل استوریج مهاجم این تیم از گوشه راست محوطه جریمه سویا با یک شوت بیرون پای چپ به زیبایی دروزاه حریف را باز کرد تا مسابقه یک بر صفر شود. پنج دقیقه بعد باز هم لیورپول با ضربه سر لوورن روی یک ضربه کرنر دروزاه سویا را باز کرد اما این بار استوریج جلوی دروازه در منطقه آفساید بود و گل مردود اعلام شد. شاگردان کلوپ در دقایق پایانی نیمه اول به حملاتشان ادامه دادند و در پایان این نیمه با یک بازی خوب و برتر با نتیجه یک بر صفر برنده به رختکن رفتند. 

طوفان سویا
سویا نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و در همان ثانیه‌های ابتدایی مسابقه گل تساوی را به ثمر رساند. کوین گامیرو این گل را برای سویا به ثمر رساند.گامیرو دو دقیقه بعد باز هم می‌توانست گلزنی کند که اینبار ناموفق بود. سویا در نیمه دوم برخلاف نیمه اول هجومی بازی کرد و در دقیقه ۶۰ باز هم گامیرو یک فرصت عالی گلزنی داشت که اینبار مینیوله توپ را به زیبایی مهار کرد اما چهار دقیقه بعد سویا گل دوم را هم به ثمر رساند. کوکه این گل را با شوتی مهارنشدنی به قعر دروازه لیورپول فرستاد و سویا را در آستانه قهرمانی قرار داد.

شاگردان امری که دست بردار نبودند گل سوم را هم دقیقه ۷۰ به ثمر رساندند. باز هم کوکه ، کاپیتان سویا روی اشتباه کوتینیو و پاس او ، سنگر لیورپول را فرو ریخت. در ادامه حملات پراکنده و احساسی لیورپول به جایی نرسید تا سویا با برتری سه بریک به سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ اروپا دست یابد و سال آینده در لیگ قهرمانان بازی کند. 

ارتیز ادوریز، مهاجم اتلتیک بیبائو هم در پایان این رقابت‌ها با به ثمر رساندن 10 گل آقای گل لیگ اروپا شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
عادل بدجور ضایع شد....کیف کردم