فینال لیگ اروپا

نبرد بندرنشینان و ماتادورها در دومین فینال معتبر اروپا

تیم‌های لیورپول انگلیس و سویای اسپانیا ساعت 23:15 امشب در ورزشگاه سنت ژاکوب پارک به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نبرد بندرنشینان و ماتادورها در دومین فینال معتبر اروپا

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دو تیم لیورپول و سویا که در کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده اند، در دیداری سرنوشت ساز به مصاف همدیگر خواهند رفت. تیم سویا قصد دارد به نخستین تیمی تبدیل شود که این جام را در سه فصل پیاپی بالای سر می برد. در طرف مقابل تیم لیورپول نیز به دنبال کسب این افتخار برای چهارمین بار است تا بتواند با رکورد حریف امشب خود در کسب جام یوفا برابری کند.

تیم پیروز بازی امشب به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده راه خواهد یافت. یورگن کلوپ سرمربی آلمانی تیم لیورپول اعلام کرده است: علت حضور من در این تیم رضایت واقعی از کیفیت بازیکنان است. در آغاز من تک و تنها بودم، اما اکنون افراد بیشتری را می شناسم. شایستگی شاگردانم برای حضور در این فینال، احساسی خوشایند برای من است. از این که آنها توانستند قدرت خود را نشان دهند، بسیار خوشحالم. فینال امشب فرصتی بزرگ برای گامی بزرگ است.

کلوپ همچنین گفته است: هر اندازه در کسب افتخار ناکام باشید، انگیزه و تلاش شما بیشتر خواهد شد. ما از شور و اشتیاق هواداران خود آگاه هستیم و می دانیم که آنها چشم انتظار دستیابی به این جام هستند. دلمان می خواهد  که رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم. قول می دهم که تمام تلاش خود را به کار بگیریم، اما مشکل اینجاست که تیم سویا نیز همین کار را خواهد کرد. ما باید تیمی سازمان یافته و آماده باشیم و کنترل لحظات حساس را در دست بگیریم. علاوه بر آن، باید شکیبا باشیم و برای گلزنی فرصت ایجاد کنیم. در یک فینال که تمام جهان نظاره گر آن هستند، باید برای هرگونه اشتباه و خطا آماده باشید. فوتبال بدون اشتباه و خطا معنایی ندارد و در واقع به معنای یافتن راه حل است.

تشبیه لیورپول به اتلتیک بیلبائو

در سوی دیگر، اونای اِمِری سرمربی تیم سویا نیز اظهار کرده است: هرگاه فوتبال فرصتی را برای شما فراهم کرد، باید بیشترین استفاده را از آن بکنید. آنچه را که در طول سال های گذشته به دست آورده ایم، بی نظیر است. اما نباید هرگز در یک نقطه متوقف شد، بلکه باید آن دستاوردها را بازسازی کرد و و دوباره آنها را تجربه کرد.لیورپول میان 10 تیم برتر جهان قرار دارد. آنها دارای پیشینه ای درخشانند. 5 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا و عناوین قهرمانی در لیگ فوتبال جزیره.

سرمربی سویا با تاکید بر قدرت لیورپول، گفته است: این تیم با حضور سرمربی جدید خود دچار تغییراتی شد و در حال حاضر تیمی شاد  است. لیورپول از نظر فشار آوردن به تیم حریف و به کار گیری 100 درصد توان و قدرت، شبیه به تیم اتلتیک بیلبائو است. شاگردان من دارای ویژگی هایی خاصند و برابر تیم لیورپول، بهترین ها را از آنها خواستاریم. در واقع ما به تمام داشته های آنها نیازمندیم. ما به دنبال پیشرفتیم و می خواهیم تاریخ را تغییر دهیم تا بتوانیم نام خود را درتاریخ این رقابت ها ماندگار کنیم. تیم ما باید به تعادل برسد و برای رسیدن به تمرکز کامل باید احساسات خود را کنترل کنیم.

جالب اینکه آخرین بار که سرخ‌پوشان بندر لیورپول جام یوفا را بالای سر برده اند، به سال 2001 بازمی گردد. آنها در آن سال توانستند در شهر دورتموند برابر تیمی اسپانیایی به پیروزی دست یابند!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار