لیگ های اروپایی خواستار توزیع عادلانه درآمد شدند

انجمن لیگ های اروپایی از اتحادیه فوتبال اروپا خواست درآمد حاصل از برگزاری مسابقات در این قاره را به طور برابر بین تیم ها توزیع کند.

لیگ های اروپایی خواستار توزیع عادلانه درآمد شدندبه گزارش خبرنگار  حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن لیگ های فوتبال داخلی اروپا از یوفا خواست به منظور حفظ تعادل رقابتی بین باشگاه درآمد حاصل از رقابت های باشگاهی این قاره به شیوه ای "دموکراتیک تر" توزیع شود.

یوفا، نهاد حاکم برفوتبال اروپا ، 75 درصد از درآمد حاصل از رقابت های باشگاهی اروپا را بین باشگاه هایی که در این رقابت ها حضور دارند، تقسیم می کند.

 در حدود نیمی از این مبلغ با توجه به ارزش بازار تلویزیون هر کشور توزیع می شود. در واقع، این بدان معنی است که باشگاه های برخی از کشورها  برای تعداد مسابقه یکسان به مراتب بیشتر از دیگر باشگاه ها پول دریافت می کنند. 

آلبرتو کلمبو معاون دبیر کل EPFL گفت: ما طرحی برای توزیع مجدد درآمدها داریم ،ما نیازمند سیستم توزیع دموکراتیک تر و بازتری هستیم.
منتقدان یوفاهمچنین می گویند که سیستم فعلی توزیع درآمد لیگ های داخلی کوچکتر را از بین می برد زیرا تیم های صعود کننده به لیگ قهرمانان ثروت باد آورده ای به دست می آورند که به آنها در برابر رقبای خود، برتری مالی زیادی می بخشد.

 کلمبو افزود: ما نیاز به تعادل رقابتی تر داریم، ما باید شکاف بزرگ مالی که در حال حاضر در سطح داخلی وجود دارد، را کاهش دهیم.
 
علاوه بر این ، EPFL (لیگ های حرفه ای فوتبال اروپا)  همچنین مخالفت خود را با طرح های پیشنهادی برای ایجاد یک لیگ به اصطلاح "سوپر لیگ" و یا هر مکانیسمی که جایگاه باشگاه های بزرگ را در لیگ قهرمانان تضمین کند، اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار