اصفهان؛

پیاده‌روی قافله انتظار از کاشان با 10 هزار شاخه گل تا جمکران

کاروان دو هزار نفری مجمع فرهنگی یا مهدی(عج) کاشان در قالب قافله انتظار با 10 هزار شاخه گل در روز نیمه‌شعبان جمکران را معطر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسوول مجمع فرهنگی یا مهدی(عج) کاشان عصر دیروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیش از دو هزار نفر از عاشقان مهدی فاطمه(س) در قالب 50 دستگاه اتوبوس ساعت 6 صبح یکشنبه دوم خرداد روز نیمه شعبان از میدان 15خرداد کاشان عازم مسجد مقدس جمکران می‌شوند.

محمد مهدی‌قائمی کاشانی، با اشاره به برگزاری قافله انتظار برای هفتمین سال متوالی گفت:کاشانی‌ها در قالب کاروان پیاده‌روی با دردست‌داشتن 10 هزار شاخه گل و افراشتن یک هزار پرچم منقش به دعای «اللهم عجل لولیک‌الفرج» مسیر پنج کیلومتری بلوار پیامبر اعظم(ص)(چهارراه بنیاد) به سمت مسجد مقدس جمکران را طی می‌کنند.

وی، حرکت پرچمی به طول 110 متر مزین به عبارت متبرک (یا رب‌الحسین(ع) بحق‌الحسین(ع) اشف صدر الحسین(ع) بظهور الحجته(عج)) جلوی کاروان را یادآورشد و گفت:منتظران مهدی این پرچم را سال گذشته نیز جلوی کاروان حرکت دادند و در اربعین حسینی نیز در دست زائران حسینی در مسیر نجف تا کربلا متبرک شد.

به‌گفته‌وی، کاروان قافله انتظار پس از حضور در مسجد مقدس جمکران و اجرای مراسم مولودی و مدح امام زمان(عج) به همت بانیان خیر با صرف ناهار پذیرایی می‌شوند.

مسوول مجمع فرهنگی یا مهدی(عج) کاشان، تامین هزینه‌های این مجمع و برنامه‌های آن به‌ویژه قافله انتظار را با مشارکت خیرین و شهروندان ولایت‌مدار و متدین و مذهبی

دارالمومنین کاشان خاطرنشان کرد و گفت: ثبت نام رهروان قافله انتظار در محل نمایشگاه مهدوی در میدان 15 خرداد کاشان انجام می‌شود.

قائمی در ادامه، با اشاره به فعالیت غیررسمی این مجمع از 20 سال گذشته و تاسیس رسمی و ثبتی آن از سال گذشته گفت:مکان فعالیت مجمع نیز طبقه زیرین منزل شخصی وی است که برای انجام فعالیت‌های مهدوی در اختیارگذاشته‌است.

وی، با تاکید بر انجام 25 برنامه فرهنگی مذهبی مجمع فرهنگی یا مهدی(عج) کاشان با محوریت مهدویت در طول سال علاوه بر روز نیمه‌شعبان گفت:تولید 1400 پارچه نوشته عمودی با دعای «اللهم عجل لولیک‌الفرج» با رنگ‌های زیبا برای نخستین بار و نصب آن در سطح شهر کاشان حال و هوای مهدوی به سیمای شهری بخشیده‌است.

به‌گفته‌وی، اجرای طرح استغاثه رمز ظهور با همکاری جوانان و اعضای انجمن‌های مهدوی فعال در قم و اصفهان، احیای مراسم نیمه شعبان،برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب "کلید فرج" به نویسندگی وی و طرح جهانی دعای همگانی «اللهم عجل لولیک‌الفرج» به تعداد 14 مرتبه و به نیابت از قمر بنی‌هاشم از شب نیمه شعبان رأس ساعت 22هر تعدادی از این اقدامات فرهنگ مهدوی است.
مسئول مجمع فرهنگی یا مهدی(عج) کاشان،تهیه کتاب«کلید فرج» در یک‌هزار جلد و تحویل پاسخنامه به مسجد صاحب الزمان(عج)را یادآورشد و گفت:تولید لوح فشرده به نام "صاحب عزا و صاحب لوا" هر کدام با 15 ساعت محتوای مهدوی، برگزاری جلسات دعای ندبه، زیارت عاشورا و آل یاسین، برپایی ایستگاه پذیرای و فرهنگی مجمع هنگام اربعین در مرز مهران و طرح صلوات نذر فرج در مساجد، قرائت دعای "الهی عظم البلا" بعد از نماز مغرب و عشا در مساجد و چاپ بروشورهای مناسب‌های مذهبی تعدادی دیگر از اقدامات فرهنگی این مجمع است.  


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود برخدمتگزاران وعاشقان یوسف فاطمه سلام الله علیها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر وجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اجرشون با حضرت زهرا سلام الله عليها
اللهم عجل لوليک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اجرشون با حضرت زهرا سلام الله عليها
اللهم عجل لوليک الفرج
آخرین اخبار