فوربز: 4 عاملی که بهای طلا را در هفته جاری تحت تاثیر قرار می‌دهد

وجود عوامل نامشخص در بازار طلا باعث شده است سرمایه‌گذاران به آن اطمینان نداشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فوربز؛ بهای طلا در هفته گذشته با کاهشی 1.8 درصدی به 1250 دلار به ازای هر اونس رسید. در همین حال سرمایه گذاران با احتمال افزایش نرخ طلا در جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، نسبت به ورود به این بازار دلسرد شده اند.

رایان سوییت، مدیر عامل موسسه " تجزیه و تحلیل مودیز"، در این باره اظهار کرده است: در حالی که جلسه کمیته بازار آزاد فدرال اطلاعات بسیاری را ارائه داده است، بازار مالی ممکن است از آن ها برداشتی اشتباه داشته باشد.

وی افزود: افزایش نرخ ماه ژوئن تضمین شده نیست. عوامل بسیاری ممکن است از امروز تا زمان برگزاری جلسه ماه ژوئن تغییر کند؛ اما ما باور داریم که اعضا بدون اجرا، به بحث در خصوص افزایش نرخ خواهند پرداخت.

نشریه فوربز در ادامه به 4 عامل تاثیر گذار بر بهای طلا اشاره کرد: 

1. می توان انتظار داشت جنت یلن، رییس فدرال رزرو،  در تاریخ 27 مه (7 خرداد) با سخنرانی خود باعث ایجاد تغییراتی در بازار طلا شود.

2. اجلاس گروه هفت می تواند در ارزش دلار و در ارتباط آن با بهای طلا تاثیر گذار باشد. طلا و دلار در بازار جهانی رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند.

3. بهای نفت خام: در حالی که روند افزایش بهای نفت خام همچنان ادامه دارد، افزایش بهای طلای سیاه به بیش از 50 دلار می تواند تاثیراتی مثبت بر بهای طلا بگذارد.

4. تبادلات طلا: تغییرات اخیر بازار طلا خبر از ضعف بازار آن در مدت زمانی کوتاه دارد. تبادلات اخیر بازار، خبر از ضعف احتمالی تبادلات این فلز در بازار است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار