ربیعی:17 خرداد مسافران تفلیس را اعلام می کنیم

تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان در شرایطی قرار است به احتمال فراوان با ترکیب کامل عازم رقابتهای تفلیس گرجستان شود که تیمی از نفرات گذشته جوانان در این تیم هستند.

ربیعی:17 خرداد مسافران تفلیس را اعلام می کنیموحید ربیعی مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بابیان این مطلب که تیم ملی وزنه برداری جوانان 6 ماه اردوی مستمر و مداوم را با حمایت های علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری داشته و این اتفاق، اتفاق بسیار ارزشمندی بود که در آتیه ای نزدیک سودش را در وزنه برداری خواهیم دید در خصوص شرایط وزنه برداری جوانان معتقد است: بالاخره پس از ارزیابی های فراوان، از جمع 50وزنه بردار دعوتی به اردوی جوانان در حال حاضر تعداد ملی پوشان به 9 وزنه بردار رسید. هفته گذشته یک رکورد گیری درون اردویی داشتیم و یک وزنه بردار دیگر(حامد نوری در دسته 77 کیلوگرم از استان کرمانشاه) هم از جمع اردونشینان خط خورد.

ربیعی ادامه می دهد: در حدود 95 درصد ترکیب تیم ملی جوانان مشخص شده است.در نهایت 17 خرداد لیست نهایی را به فدراسیون جهانی ارسال خواهیم کرد و ترکیب 8 نفره تیم ملی جوانان مشخص می شود.تمام سعی و تلاش مان کسب نتایج بهترنسبت به سال 2015 در لهستان است. فکر و ذکرمان این است تا با تیم کامل در 4 وزن آخر بتوانیم ثمره زحمات خود را ببینیم.ضمن اینکه 9 وزنه بردار دیگر بیرون از اردوی تیم ملی با انگیزه حضور در رقابت های آسیایی ژاپن کاملاً تحت نظر کادر فنی هستند.

مربی تیم ملی در خصوص پشتوانه سازی در وزنه برداری خاطر نشان کرد: در دوره مریریت گذشته یعنی3، 4 سال قبل هیچ پشتوانه سازی در رده های پایه وزنه برداری وجود نداشت! زیرا اگر پشتوانه داشتیم برای اعزام تیم به مسابقات جهانی و داشتن یکسری وزنه بردار شش دانگ و توانمند به مشکل برنمی خوردیم. اگر مدیریت قبلی فدراسیون ادعا دارد که پشتوانه سازی کرده است، چطور در سال های گذشته پشتوانه سازی کردند که دیگر هیچ وزنه بردار خوبی در بدنه تیم های نوجوانان و جوانان وجود ندارد تا در مسابقات شرکت کند و شانس مسلم مدال آسیایی یا جهانی باشد؟

ربیعی می گوید: صادقانه عرض می کنم باور کنید هم اکنون کل کشور را بگردید شاید فقط به اندازه انگشتان دو دست می توانید وزنه بردار خوب در رده سنی داشته باشیم.همین نفرات هم در اردوی تیم ملی هستند که این ملی پوشان هم سال آینده سن و سالشان طوری است که باید به بدنه تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند.اما این نفرات قطعاً امیدهای المپیک 2020 هستند اگر همین گونه هدایت شوند.

وی در خصوص استعدادیابی در وزنه برداری کشور اضافه کرد: وزنه برداری ایران استعدادهای خوبی دارد که نیاز به رسیدگی فراوان در این امر مهم احساس می شود و با پرورش صحیح و آموزش اصولی دوباره می توانیم بهترین وزنه برداران را با کیفیت بالا به مسابقات جهانی و المپیک اعزام کنیم. خوشبختانه پس از حضور آقای مرادی و توجه ویژه ای که او به تیم های پایه دارد، آتیه ای روشن پیش روی وزنه برداری ایران قرار دارد.

مربی تیم ملی در خصوص فاصله نزدیک مسابقات جهانی جوانان در تفلیس گرجستان و المپیک 2016 ریو و اینکه آیا بدین واسطه رقابت های جهانی جوانان تحت تاثیر بازی های المپیک قرار می گیرد یا خیرتاکید کرد: بی تردید نفرات جوانی که برای تیم های ملی بزرگسالان خود تا به حال موثر بوده و برای حضور المپیک انتخاب شده باشند حتماً امسال در مسابقات گزینشی شرکت کرده اند و به همین دلیل در مسابقات جهانی نمی توانند شرکت کنندو به همین علت شاید مسابقات جهانی جوانان از این بابت کمی تحت تاثیر المپیک قرار بگیرید.

ربیعی در خصوص قرار گرفتن تیم جوانان بر روی سکوی جهان معتقد است: پیش بینی مدال و سکو در مسابقات جهانی بسیار سخت است. رقابت، رقابت جهانی است وبی شک دشت مدال در این رویداد برای وزنه برداران کاری دشوار خواهد بود. ما هم مطمنئناً روی توانمندی و وزنه برداران مان و زحماتی که در این مدت کشیده اند حساب ویژه ای باز کردیم.حتماً نیم نگاهی به مدال طلا داریم و امیدواریم حریفان اصلی خود از جمله قزاقستان، روسیه، بلاروس و چند کشور دیگر که در عرصه بین المللی وزنه برداری مطرح هستند را پشت سر بگذاریم تا بدین وسیله تا روی یکی ازسکوهای قهرمانی قرار بگیریم.

مربی تیم ملی در خصوص شیوه تمرینی تیم ملی جوانان اعتقاد دارد: شیوه تمرینی را طوری طراحی کردیم که ملی پوشان بتوانند هر6 حرکت انتخابی خود را بالای سر ببرند و در اینصورت است که آنها به کسب مدال امیدوار می شوند.

وحید ربیعی در خصوص هدایت فنی انوشیروانی در تیم ملی جوانان می گوید: سجاد انوشیروانی هنوز هم سرمربی تیم ملی جوانان است. برنامه 7 ماهه او است که تا مسابقات جهانی چارچوب کار را معین و تعریف کرده است. ما نیز همچنان در اردوها طبفق برنامه سجاد انوشیروانی تیم را تمرین می دهیم.

مربی تیم ملی جوانان یادآور می شود: فرازرامهرمزی نیز یکی از مربیان خوب و با تجربه وزنه برداری ایران است که در تیم ملی و مسابقات باشگاههای آسیا سال ها تجربه مربی گری با تیم حفاری را دارد. من هم با تمام وجود به بچه ها کمک می کنم تا دست پر و سربلند به کشور بازگردیم. بی شک کسینمی تواند ادعا کند که بدون استرس کار در ورزش حرفه ای کار نکرده و بدون اشتباه تجربه کسب کرده باشد. ما هم در مسابقات جهانی از این قاعده مستثنا نیستیم، اما تمام تلاش و تمرکز به این معطوف خواهیم کرد تا با کمترین اشتباه بهترین نتیجه کسب کنیم.

مربی تیم ملی جوانان در خاتمه اشاره ای هم به رقابتهای بین المللی جام فجر در تهران دارد: رقابتهای بین المللی جام فجر از ابن نظر که مسابقات گزینشی است و پاداش دلاری خوبی نیز برای قهرمانان دارد حائز اهمیت است و می تواند قبل از المپیک شارژ روحی بسیار ایده الی برای ملی پوشان المپیکی ما باشد.برهمین اساس معتقدیم میزبانی این مسابقات امتیاز خیلی خوبی است که وزنه برداران خوب دنیا در کشور ما حاض می شوند و اعتبار وزنه برداری ما را بالا می برند وتجربه وزنه برداران کشورمان را برای آینده ترتقاء می بخشد.مطمئناً رقابت با برترین های دنیا قبل از المپیک می تواند اعتماد به نفس نفرات تیم ملی را افزایش بدهد.

در این گزارش لازم به ذکر است که مسابقات قهرمانی جوانان جهان  3تا11 تیرماه سال جاری در تفلیس گرجستان برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار