مقامی: وزنه‌برداری حرف‌های زیادی در ریو برای گفتن دارد

دبیر فدراسیون وزنه برداری ایران از حضور موفق تیم کشورمان در المپیک ریو خبر داد.

مقامی: وزنه‌بردارای حرف‌های زیادی برای گفتن داردحسین مقامی  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با حضور وزنه برداران 5قاره دنیا طی روز های 10 الی 14 خرداد95 در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد و ورزشکاران 30 کشور به ایرا ن می آیند. 

وی تصریح کرد: برای اسکان وزنه‌برداران ومدعوین هتل آکادمی ملی المیک درنظر گرفته شده است و برای تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی در هتل اسپیناف ساکن خواهند شد.

مقامی در ادامه گفت:با توجه به پرداخت جوایز نقدی به نفرات برتر این مسابقات ،هزینه ترانسپورت وخریدبلیت هواپیما،خرید سخت افزار ،
به همین منظور 25 ست وزنه خریداری کردیم ، وزنه هائی که چند سال است استفاده می کنیم از استاندارد خارج شده است  واینکه این رقابتها گزینشی المپیک هم است باید شرایط میزبانی استاندارد با شد واز نظر سخت افزاری ،نرم افزاتری و اسکان میهمانان پیش بینی ما این است که نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه این رقابتها است که بخشی از آن باید ازطریق اسپانسر وبخش خصوصی تامین شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق رخ نداده است. امیدوارم در چند روز آینده حامی مالی وزنه برداری مشخص شود.

مقامی تاکید کرد: یکی از مهمان مسابقات بین المللی جام فجر تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری است واز نزدیک این رقابتها را مشاهده خواهد کرد.

وی عنوان کرد:سعید علی حسینی از قهرمانان کشورمان وجهان دوران محرومیت خود را سپری می کند و شنیدم که گروهی از مردم اردبیل طوماری برای بازگشت وی امضاء کردند در این بین فدراسیون در تلاش است تا هرچه سریعتر وی به دنیای وزنه برداری برگردد وزمانی که آیان در ایران است این رایزنی ها برای بازگشت سعید به وزنه برداری ادامه خواهد داشت با توجه به تصمیمات جدید کمیته بین المللی المپیک در خصوص استفاده ورزشکاران از داروهای ممنوعه برای بار اول ورزشکار 4 سال برای دومین با 8 سال و سومین مرتبه با محرومیت مادام العمرمواجه خواهد شد. سعید دومین بار است این اتفاق برایش رخ داده است با ید هرچه زودتر به میدان‌های وزنه برداری بازگردد البته این قانون دردیگر فدراسیونهای بین المللی اجرائی شده است که در فدراسیون جهانی وزنه برداری هنوز عملی نشده است که امید وارم هرچه زودتر این اتفاق عملیاتی شود ودر این صورت وناخود آگاه علی حسینی  می تواند در مسابقات 2017 شرکت کند.

مقامی درباره برنامه‌های تیم ملی اظهار کرد:ملی پوشان وزنه برداری کشورمان هم اکنون زیر نظر سجاد انوشیروانی تمرینات مدون وخیلی خوبی  را پیش می برندو علی مرادی رئیس فدراسیون روز گذشته از اردوی تیم ملی در این شهر بازدیدی داشتند و وضعیت اعضای تیم ملی ورکوردهایی را که می زند، از نزدیک مشاهده کردند.

وی اشاره کرد:ترکیب نهائی تیم ملی برای مسابقات جام فجر طی چند روز آینده اعلام خواهد شدو تیم 5 خردادبه تهران بازمی گردد  تا وزنه برداران ایرانی در این رقابتهای بین المللی که از اهمیت بالا وحساسی برخوردار است حضور داشته باشند .

مقامی همچنین گفت:تمام تلاش فدراسیون وکادرفنی این است که تیم ملی کشورمان با آمادگی 100 صد در صدی دراین رقابتها والمپیک برزیل شرکت کنند وهمه دست به دست هم دادیم که تیمی قدرتمند به ریودوژانیروبرود.

وی در پایان اضافه کرد:در رقابتهای المپیک برزیل بهترینهای وزنه برداری دنیا خواهند آمد و بالطبع سطح کیفی این مسابقات خیلی بالا خواهد بود و وزنه برداران کشورمان که از پتاسیل وقدرهستند در این مسابقات حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت. 

انتهای خبر/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار