درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نیکبخت: با عزم راسخ دولت اقتصاد مقاومتی در همدان محقق می‌شود

استاندار همدان گفت: با عزم دولت و تأکیدات رئیس جمهور خصوصا معاون اول وی امیدواریم بتوانیم اقتصاد مقاومتی را آنطور که شایسته است محقق کنیم.

چندین طرح با سرمایه گذاری خارجی‌ها در همدان به بهره‌برداری رسیده است
محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در راستای مسئولیت‌های استانداران برای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان متبوع خود اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی منشوری است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بنابراین همه قوا موظف و مکلف هستند که تمام تلاششان را برای اجرای آن بکار بگیرند.

وی با اشاره به اثرات مثبت و ارزنده اقتصاد مقاومتی یادآور شد: این طرح در مقاوم سازی اقتصاد کشور آثار مثبتی داشته ضمن آنکه باعث می‌شود هیچ تکانه و شوکی نتواند تغییری در اقتصاد کشورمان ایجاد کند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه از پا نایستادیم و شایسته داشتن اقتصاد مقاومتی هستیم متذکر شد: در سالهای گذشته بسیاری از نیازهایمان را خودمان برطرف کردیم اما در شرایط کنونی باید از نفت فاصله بگیریم و نباید اقتصاد ما اقتصاد نفتی باشد ما باید از اقدامات و مزایای کشور بیشتر استفاده کنیم.

نیکبخت تمام دستگاه‌های کشور را به میدان اقتصاد مقاومتی فراخواند و گفت: همه موظف هستند در رابطه با عملیاتی و میدانی کردن اقتصاد مقاومتی همکاری کنند همانطور که دولت با تمام قوا در این زمینه وارد شده است. 

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور بعنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی وظایف وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها را تبیین کرده، افزود: استانداران به تبعیت از دولت و اینکه مجری تصمیمات دولت هستند کار خود را آغاز کردند استان همدان هم از فروردین 93 با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کرد و تا به امروز هم پیگیری‌های لازم را بعمل آورده است.

استاندار همدان از ورود سرمایه گذارهای خارجی به استان همدان خبرداد و گفت: درحال حاضر 10 کشور برای سرمایه گذاری به این استان آمدند که برخی ازآنها یا در حال رایزنی برای انجام سرمایه گذاری هستند یا سرمایه گذاری را انجام دادند و در این راستا برخی از طرح‌هایی که با سرمایه گذاری آنان صورت گرفته به بهره برداری رسیده است.

نیکبخت در پایان خاطر نشان کرد: با عزم دولت و تأکیدات رئیس جمهور خصوصا معاون اول وی امیدواریم بتوانیم اقتصاد مقاومتی را آنطور که شایسته است محقق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار