ساری،

خبری خوش برای اهالی قلم مازندران

در آستانه پانزدهمین سالگرد تشکیل انجمن قلم ایران خبر افتتاح شعبه انجمن قلم ایران در مازندران به گوش می‌رسد.

خبری خوش برای اهالی قلم مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، انجمن قلم ایران در سال 1378 با دریافت مجوز قانونی فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

می‌توان گفت این مجموعه، تنها تشکل رسمی فراگیر قانونی از اهالی قلم کشور است که کلیه شاعران، نویسندگان (داستان، فیلم‌نامه و نمایشنامه نویسان)، منتقدان، مترجمان، پژوهشگران و اندیشمندان عرصه علوم انسانی - هم با مخاطبان کودک و هم نوجوانان - را در برمی‌گیرد.

از جمله اهداف انجمن قلم ایران مجتمع ساختن اهالی قلم با تکیه‌بر مسائل صنفی، ایجاد زمینه مناسب برای احراز نقش فعال‌تر اعضا در تحولات اجتماعی، دفاع از آزادی بیان و اندیشه در محدوده قانون اساسی و کوشش در راه اشاعه هر چه‌بهتر و بیشتر ارزش‌های والای انسانی و دینی است.

و در آستانه پانزدهمین سالگرد تشکیل انجمن قلم ایران خبر افتتاح شعبه انجمن قلم ایران در مازندران به گوش می‌رسد.

شعبه انجمن قلم ایران در مازندران ساعت 16 روز چهارشنبه پنجم خرداد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با حضور مسئولین فرهنگی و سیاسی استان به‌صورت رسمی شروع به فعالیت می‌کند.

از جمله اهداف اصلی تشکیل این انجمن در استان را دفاع از حقوق صنفی این طیف از جامعه و آشنایی اعضا با تعرفه‌های کاری بیان‌شده است.

همچنین به دلیل اینکه انجمن قلم یک تشکل رسمی است ادارات استان اعتماد بیشتری کرده و کارها، تولیدات کتاب‌های خود را به اعضای این انجمن می‌سپارند.

ادارات اعتماد بیشتری کرده و کارها، تولیدات و کتاب‌های خود را به این انجمن می‌سپارند.

افتتاح این مجموعه با حضور محمدرضا سرشار (مشهور به رضا رهگذر، نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه) رئیس انجمن اهل‌قلم ایران و استاد سیدمهدی شجاعی نویسنده، روزنامه‌نگار و پرمخاطب‌ترین نویسنده ایرانی از نگاه مردم همراه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، خبری خوش ، اهالی ، قلم ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار