اصفهان؛

نخستین کنگره ملی امامزاده محمد هلال‌ بن‌ علی(ع) در آران و بیدگل به کار خود پایان می‌دهد

آیین اختتامیه نخستین کنگره آستان حضرت محمد هلال‌ بن‌ علی(ع) ششم خردادماه در آستان متبرکه این امامزاده واقع در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی مراسم اختتامیه این کنگره در آستان مقدس حضرت محمد هلال‌ بن‌ علی(ع) در گفتگو با خبرنگاران گفت: آیین اختتامیه ساعت 21 تا 23 روز پنج‌شنبه 6 خردادماه  در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.
سید جواد تکیه، با اشاره به سخنرانی آیین اختتامیه آیت‌الله یوسف طباطبایی، امام جمعه اصفهان در مراسم اختتامیه افزود: برپایی نمایشگاه عکس، رونمایی از هفت جلد کتاب، رونمایی از تمبر یادبود کنگره هلال‌ بن‌ علی(ع)، تهیه و چاپ ویژه‌نامه هلال، اهدای تندیس به برگزیدگان مقالات
کنگره از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه در آستان مقدس امامزاده محمد بن هلال علی (ع) در آین آستام مقدس است.
وی تصریح کرد: رونمایی از دو جلد مجموعه نفیس از مقالات برگزیده و پنج کتاب با عنوان‌های «فهرست نسخه‌های خطی»، «ستارگان حریم هلال»، «ستایشگران هلال»، «فرزند علی(ع)»  و «رساله هلالیه» از دیگر برنامه‌های کنگره است.
به‌گفته‌وی، 300 مقاله به دبیرخانه کنگره مستقر در دانشگاه علوم قرآنی شهر قم ارسال شد که بعد از بررسی‌های انجام‌شده مقالات برگزیده انتخاب شد.
مدیر اجرایی آستان حضرت محمد هلال‌ بن‌  علی(ع)  اجرای مراسم افتتاحیه این کنگره ملی از ساعت 9 تا 13 صبح روز پنج‌شنبه ششم خردادماه  در شهر مقدس قم را یادآورشد و گفت: آیت‌الله سبحانی سخنران آیین افتتاحیه در شهر مقدس قم است.
تکیه، با تاکید بر حضور مراجع تقلید، اندیشمندان، اساتید و مسؤولان کشوری و استانی در کنگره ملی محمد هلال‌ بن‌ علی(ع) گفت: فعالیت‌های متنوع فرهنگی در این امامزاده انجام می‌شود که این امر امامزاده را به یکی از برترین بقاع متبرکه استان اصفهان تبدیل کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: پخش بیش از 2 هزار و 300 ساعت برنامه زنده تلویزیونی از امامزاده محمد هلال(ع) از شبکه‌های صدا و سیما از سال 82تا‌کنون،اجرای  آیین‌های جزءخوانی در ماه مبارک رمضان در رسانه ملی، برنامه‌های عزاداری در ماه محرم و صفر در شبکه‌های تلویزیونی ،25 سال
فعالیت دارالقرآن آستان مقدس امامزاده هلال به‌عنوان 10 مرکز برتر قرآنی کشور و تاسیس گنجینه دفاع مقدس با آثار و مدارک شهدا تعدادی از این  اقدامات فرهنگی متنوع امامزاده است.
به‌گفته‌وی،چاپ هفت جلد از خاطرات شهدا و یادواره های شهدا و فعالیت‌ صندوق قرض‌الحسنه امامزاده با اعطای  13 میلیارد تومان وام 2 تا  15میلیون تومانی به افراد کم بضاعت با سود پایین ،فعالیت‌ مؤسسات خیریه وابسته به امامزاده هلال از جمله مؤسسه خیریه بیماری‌های خاص و مؤسسه خیریه حضرت زهرا(س) برای برگزاری ازدواج‌های آسان از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.