جایگاه جشنواره امام رضا (ع) را به درستی بشناسیم

نگاه و نگرش ما به این جشنواره، مربوط به مسائل عقیدتی است؛ به همین دلیل انتظار از این جشنواره بسیار بالا است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کارگروه هنری چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) حضور یافت، اظهار داشت: دولت محترم توجه خاصی نسبت به موضوع هنر دارد و  به همین دلیل موافقت شده تا بودجه معاونت هنری که بسیار کم بوده درسال 95 افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. 

وی تاکید کرد: ما باید جایگاه جشنواره امام رضا (ع) را به خوبی بشناسیم؛ زیرا نگاه و نگرش ما به این جشنواره مربوط به مسائل عقیدتی است؛ به همین دلیل انتظار از این جشنواره بسیار بالا است.

مرادخانی افزود: ما باید عموم مردم به خصوص جوانان و نوجوانان کشور را در این جشنواره درگیر نماییم؛ زیرا استعدادهای خوبی در هنر ایران داریم که باید به کمک این جشنواره ها این استعدادها را کشف کنیم و پرورش دهیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده گفت: بیش از 700 اثر به جشنواره رضوی راه یافته که باید با دقت بررسی و بهترین آن‌ها انتخاب و معرفی شود. 

وی در ادامه از هنرمندان بزرگ عرصه‌های مختلف هنر نیز دعوت به عمل آورد تا هنرمندان برگزیده این جشنواره را تشویق نمایند. 

جشنواره رضوی که امسال چهاردهمین دور آن برگزار می‌شود، همانند سال‌های گذشته دارای بخش‌های مختلف در عرصه های هنر است که هر استان یک شاخه از آن رابرگزار می‌نماید.

بخش مولودی خوانی این جشنواره به مدت دو سال است، در استان کردستان برگزار می‌شود و امسال نیز در این جشنواره مولودی خوانانی از استان اربیل عراق شرکت خواهند داشت. استان اصفهان بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی جشنواره رضوی را برگزار می‌کند که تا کنون 300 اثر به جشنواره رسیده است. این جشنواره سال‌های قبل در 5 رشته فعالیت داشت که امسال به 6 رشته ارتقا یافته است. آثار راه یافته به بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی در مراکز عمومی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و همچنین آثار برگزیده نیز برای نمایشگاه‌های خارج از کشور ارسال خواهد شد. استان البرز نیز جشنواره خوشنویسی رضوی را برگزار خواهد کرد. همچنین در هفته ولایت آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره رضوی برای حراج ارائه خواهد شد.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار