اصفهان؛

هنر راهگشای حفظ محيط زيست

نخستین جشنواره هنری "براي مادرم زمين مي نويسم" با هدف حفظ زمين، حيات و محيط زيست برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در آيين پاياني این جشنواره گفت: نخستين جشنواره كشوري ادبي زيست محيطي "براي مادرم زمين مي نويسم" به همت سازمان عدالت و آزادي ايران اسلامي با مشاركت حفاطت محيط زيست استان و شهرداري اصفهان برگزار گرديد.

حميد ظهرابي با اشاره به اینکه هنر به عنوان ابزاري براي حفظ محيط زيست مي تواند راهگشا باشد افزود: هنر برترين دستاورد بشري در طول تاريخ و بهترين وسيله انتقال تجربه ها و ترسيم آينده و آرزوها و ابزاري است كه انسان براي رسيدن به بسياري از آمال خود از آن بهره برده است.

وي تصریح کرد: توجه به ادبيات و هنر به عنوان ابزاري براي حفظ محيط زيست كه امروزه با چالش هاي زيادي مواجه است مي تواند موثر و چاره گشا باشد و اميدوارم با حضور گسترده گروه هاي مختلف مردم از جمله ورزشكاران هنرمندان؛ هنردوستان در گسترش فرهنگ محيط زيست شاهد بهبود وضعيت محيط زيست ياشيم و موثر ترعمل كنيم.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان اصفهان در پایان بیان کرد: اين جشنواره با حضور جمعي از اديبان و دوستداران محيط زيست در كتابخانه مركزي شهرداري اصفهان به كار خود پايان داد و به ۱۳ برگزيده در بخش هاي گوناگون تنديس جشنواره و جوايزي اهدا شد.

۸۰۲ اثر در بخش هاي داستان كوتاه، داستان كوتاه كوتاه، دادنامه محيط زيستي، شعر، كاريكلماتور و دلنوشته از سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود.در اين جشنواره ۳۵۹ تن شامل ۱۹۸ زن و ۱۶۱ مرد شركت كردند كه كم سن ترين آنها از پاكدشت با هشت سال سن و مسن ترين آنها از سمنان با ۷۴ سال سن بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.