نظارت و حمايت را در صنعت بيمه اجرايي مي كنيم

رئیس بيمه مركزي گفت:بايد در حوزه توسعه فرهنگ بیمه تلاشي مضاعف داشته باشیم و همچنین باید از تلاش ها و خدمات شرکت های بیمه دفاع كنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم معارفه عبدالناصر همتي به عنوان رئيس كل بيمه مركزي ج.ا.ايران و توديع محمد ابراهيم امين، رئيس كل سابق بيمه مركزي امروز ۵ خرداد با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، اعضاي شوراي معاونين وزارت امور اقتصادي و دارايي، مشاور رئيس جمهور، فرمانده پليس راهور ناجا، اعضاي شوراي عالي بيمه، مديران عامل شركت هاي بيمه، مديران عامل بانك ها و مقامات كشوري و لشكري در سالن اجتماعات بيمه مركزي برگزار شد.

همتي طي سخناني در اين مراسم گفت: نقش مسلط بازار پول مانع توسعه ساير بازارها مثل بيمه و سرمايه است لذا بايد اقداماتي انجام دهيم كه بازار بيمه نيز ايفاي نقش كند و اميدوارم با تشكيل شوراي ثبات بحث هاي مشترك در بازارهاي پول، سرمايه و بيمه به نتيجه برسد.

 وي در ادامه افزود: نظارت در صنعت بيمه را با تدبير دنبال خواهيم كرد اما نمي خواهيم شرايطي حاكم شود كه شركت هاي بيمه اين احساس را داشته باشند كه نهاد ناظر در صدد امر و نهي به آنهاست بلكه مي خواهيم در شرايطي مناسب هم نظارت و انضباط در صنعت بيمه را اجرايي كنيم و هم با حمايت و پشتيباني از شركت هاي بيمه به گسترش اين صنعت كمك كنيم.  لذا بحث كنترل توانگري مالي شركت هاي بيمه با دقت و قوت ادامه خواهد يافت.

رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران  وضعيت بيمه عمر در كشور را نامناسب دانست و افزود: در بيمه عمر پس اندازي در شرايط فعلي بايد به دنبال راهكارهايي بود تا شاهد تحولات مثبتي را شاهد باشيم.

 وي از بيمه اتكايي به عنوان بخشي مهمي ياد كرد و گفت: من روي اين حوزه بسيار حساس هستم و وجود و تداوم قدرت نظارت بيمه مركزي به اتكايي و اتكايي اجباري بر مي گردد. اين موضوع مهم است و در صورت تغيير بايد  ابزارهاي نظارتي و كنترلي بهتري جايگزين آن شود.

همتي با اشاره به نقش بيمه مركزي در توسعه و تعميم فرهنگ بيمه گفت: بيمه مركزي و شركت هاي بيمه بايد در اين حوزه نيز تلاشي مضاعف داشته باشند و ضمن توسعه و تعميم بيمه از تلاش ها و خدمات آنها دفاع كنيم.

همتي با تشكر از روساي سابق بيمه مركزي بابت تمام كارهايي كه انجام دادند، تاكيد كرد: آقاي امين فرد بسيار شريفي هستند و من براي ايشان آرزوي توفيق دارم. امروز هم به علت كسالت حضور ندارند و به خاطر تلاش هايي كه انجام دادند، از ايشون ياد مي كنم.

وی در پايان خاطر نشان كرد: اينجانب همواره پذيراي افكار و ايده هاي جديد هستم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار