تجمع انجمن قربانیان کره ای بمباران هیروشیما در برابر سفارت آمریکا

انجمن قربانیان کره ای بمباران هیروشیما در برابر سفارت آمریکا در سئول تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، انجمن قربانيان کره اي بمباران اتمي ژاپن امروز در آستانه ديدار  باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا از هيروشيما تجمعی اعتراضی در برابر سفارت آمریکا در سئول برگزار کردند.

 در این تجمع که در برابر سفارت آمريکا در سئول برگزار شد، معترضان اعلام کردند رنج و آلام اين دسته از قربانيان بمباران اتمي ناديده گرفته شده است. 

انجمن قربانيان کره اي بمباران اتمي ژاپن برآورد کرده اند که در حملات اتمي آمريکا در اوت سال 1945 به دو شهر هيروشيما و ناگازاکي ، حدود چهل تا هفتاد هزار کره اي جان خود را از دست دادند. 

در آن زمان شبه جزيره کره تحت حاکميت استعماري ژاپن قرار داشت و اکثر کساني که در اين بمباران اتمي کشته شدند از جمله افرادي بودند که از سوی ارتش ژاپن براي کار اجباري به اين مناطق برده شده بودند. 

انجمن قربانيان کره اي بمباران اتمي ژاپن با اشاره به اين موضوع اعلام کرد در نتيجه کره اي ها به نوعي قربانيان دوجانبه هستند و نه تنها آمريکا بلکه ژاپن نيز بايد از آنها عذرخواهي کند. 
دهها تن از اعضاي اين گروه از جمله برخي از بازماندگان و خويشاوندان قربانيان کره اي بمباران اتمي ژاپن امروز با تجمع در برابر سفارت آمريکا در سئول پلاکاردهايي با مضمون « از قربانيان کره اي بمباران اتمي عذرخواهي کنيد » و « اعتراف به نسل دوم قربانيان حملات اتمي » حمل مي کردند.

اوباما روز جمعه نخستين رئيس جمهور آمريکا خواهد بود که از هيروشيما ديدن مي کند. اگرچه وي اعلام کرده است که بابت حملات اتمي آمريکا به ژاپن عذرخواهي نخواهد کرد؛ اما سفر وي به منطقه اين نگراني را در کره جنوبي به وجود آورده است که آمريکا فقط به رنج و آلام ژاپني ها در اين حملات توجه نشان مي دهد و به مشکلاتي که استعمارگري ها و تهاجمات نظامي ژاپن در آن دوران براي کشورهاي ديگر ايجاد کرده است توجهي ندارد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار