ساری،

مبارزه با آفات شالیزار

2 هزار هكتار از شاليزارهای محمودآباد مبارزه بيولوژيک شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدير جهاد كشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: مبارزه بيولوژيک در بيش از 2 هزار و 100 هكتار از شاليزارهای اين شهرستان انجام شد.

احمد صادقی با بيان اينكه جهاد كشاورزی برای توليد محصول سالم، مخالف با مصرف كود و سم نيست بلكه بر مصرف صحيح و بهينه آن با دز مشخص و رعايت دوره كارنس توجه شود، افزود: مديريت جهاد كشاورزی اين شهرستان برای توليد محصولات كشاورزی، با برگزاری كلاس های آموزشی و ترويجی، رهاسازی زنبور تريكوگراما برای مبارزه با كرم ساقه خوار، رصد و رديابی و تله گذاری مگس ميوه در اقتصادی كردن توليد و اشتغالزايی مولد گام های موثر و عملی برداشته است.

وی گفت: در شهرستان محمودآباد به صورت منظم و برنامه ريزي شده، بازرسی و نظارت مستمر و مداوم از عاملان فروش در تهيه و تامين سموم نباتی صورت می ‌گيرد و مواردی نيز مانند حضور مداوم كارشناس فنی، عدم فله فروشی، عدم عرضه سموم ممنوعه، ثبت اسامی كشاورزان و سموم فروخته شده در دفاتر مخصوص و فروش سموم با ارايه نسخه گياه پزشكی مورد توجه قرار دارد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه در مبارزه بيولوژيک، مبارزه لكه ای معنا ندارد گفت: با حضور كارشناسان مراكز و پيش آگاهی بخش خصوصی سعی شده برای نتيجه دهی انجام مبارزه بيولوژيک در مزارع به صورت آيشی در روستا به طور همزمان انجام شود.

صادقی افزود: كنترل بيولوژيک و نصب تله های فرمونی به صورت شكار انبوه راهكار مناسب مبارزه با آفت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، مبارزه ، آفات ، شالیزار ، هکتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.