بااهدای جوایز به 6 فیلم برتر؛

جشنواره فیلم هدا در کابل به کار خود پایان داد+ تصاویر

آیین اختتامیه و اهدای جوایز اولین جشنواره فیلم "هدا" امروز جمعه (هفتم جوزای 95) در تالار سینما خانواده موسسه فرهنگی- هنری نمارسانه در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  در اولین جشنواره فیلم هدا، از میان سی و هفت فیلم تولید شده، شانزده فیلم بعد از انتخاب کمیته داوری به مرحله رقابت راه یافته بود. در این جشنواره دوازده فیلم برتر کاندیدای دریافت جایزه گردیده بود که از میان آن، شش فیلم در شش بخش جایزه جشنواره را دریافت کردند.

جشنواره فیلم هدا در کابل به کار خود پایان داد

در این جشنواره، یاسین یاوری، جایزه برتر را در بخش‌های بهترین فیلم‌نامه، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین در فیلم «کتاب بی‌خط» را از آن خود کرد. فیلم «مستند کتاب بی‌خط» زندگی نابینایان و دانش‌آموزان معلول را به تصویر کشیده است و می‌کوشد که برای این قشر زمینه زندگی عادی را در جامعه فراهم کند.

در همین حال، دبیرخانه جشنواره فیلم هدا، جایزه بهترین فیلم‌نامه‌نویسی در «فیلم من رضام» را به سید محمد محسنی تقدیم کرد.

ذبیح‌الله مرادی، جایزه بهترین تدوین در فیلم به «نام پدر»، امید احمد ادارک، جایزه بهترین بازیگری در فیلم «آبروی قریه»، دنیا صادقی، جایزه بهترین بازیگری در فیلم «مهره آخر»، الناز حیدری، جایزه بهترین بازیگری فیلم «به نام پدر»، حمید محمدی، جایزه بهترین صدا برداری در فیلم «به نام پدر» و نیاز حسام، جایزه بهترین صدا برداری در فیلم «کتاب بی‌خط» را از آن خود کردند.

سید محمد تقی حیدری، رییس مؤسسه فرهنگی –هنری نمارسانه گفت: سینما آموزشگاه همگانی است و زمینه‌ساز شکوفایی و بالندگی فرهنگ جامعه است. سینما ابزاری است که می‌تواند وحدت ملی ما را تقویت کند و به همین دلیل است که باید سینما و اصحاب سینمایی در کشور حمایت گردد و یکی از راه‌های حمایت سینماگران در کشور، راه‌اندازی جشنواره‌های فیلم است.

جشنواره فیلم هدا در کابل به کار خود پایان داد

در همین حال، محمد رضا ملکی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: سینما می‌تواند در بهبود وضعیت زندگی انسان‌ها موثر باشد و می‌تواند در گسترش صلح و امنیت ملی و جهانی کمک کند. ارتقای اخلاق انسانی و تقویت معنویت از کارکردهای دیگر رسانه و سینما است. وی افزود: البته که رسانه‌ها و سینما در جهت منفی آن، ملت‌ها را دچار بحران هویت کرده و احساس تبعیض را در دل‌ها زنده نموده است.

جشنواره فیلم هدا در کابل به کار خود پایان داد

این محفل با نواختن موسیقی دلنواز صوفیانه توسط تیم موسیقی مولانا و اهدای جوایز به هنرمندان برگزیده پایان یافت.

برگزاری اولین جشنواره فیلم هدا، باعث شده است که هنرمندان و سینماگران دل‌شکسته کشور، گرد هم جمع شوند و آخرین آفرینش‌های سینمایی خودشان را به تماشا بنشینند و لوح تقدیر و تندیس و جوایز نقدی را به پاس زحمات‌شان دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
تبریک میگم به هم وطنان خوب هنر دوست مون...
به امید فرداهای بهتر وپیشرفت های بیشتر ازقبل