افغان ها به «شب آواز ایرانی» می آیند

26 تیرماه در سیزدهمین برنامه «شب آواز ایرانی»، شهیر و سروش صدر، خواننده و نوازنده افغانستانی، به اجرای ساز و آواز می‌پردازند.

افغان ها به «شب آواز ایرانی» می آیند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در دور تازه برنامه «شب آواز ایرانی» در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه نیز از میان چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا خواهند داشت.

پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها را هیئت داوران، که از استادان صاحب ‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند، ارزیابی می‌کنند. در پایان هر برنامه نیز گروه برتر معرفی خواهد ‌شد.

در سیزدهمین شب‌آواز ایرانی شهیر صدر، از خوانندگان افغانستان، به همراه سروش صدر (نوازنده ی سنتور) به اجرای آوازی در مایه همایون (با استفاده از شعرهای بیدل دهلوی) می پردازد.

شهیر صدر متولد 1355 است. او دوره های ردیف آوازی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش، رضا شاکری و علی جهاندار فراگرفته و تا به امروز اجراهای متعددی را در دانشگاه‌های کشور داشته است.

سروش صدر (نوازنده سنتور) نیز مبانی موسیقی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش و دوره مقدماتی سنتور را نزد علی سعادتی فر آموخته و زیر نظر علی بهرامی‌فر دوره های ردیف نوازی را فراگرفته است و در شماری از گروه‌‌های موسیقی نوازندگی کرده است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای فرامرز نصیری به همراه سپهر لاجوردی (نوازنده ی سه تار) و امیر یوسفی (نوازنده ی تنبک) اشاره کرد.

فرامرز نصیری فراگیری موسیقی را نزد اسماعیل نصیری آغاز کرد و برای فراگیری آواز ایرانی از محضر رضا رضایی پایور و علی جهاندار بهره مند شده است. وی سلفژ را هم نزد شهرام مظلومی و محمدرضا چراغعلی آموخته است.

سپهر لاجوردی (نوازنده سه تار) نیز از محضر استادنی همچون درویش روح افزا، حسین علیزاده، مصطفی کمال پورتراب و وارطان ساهاکیان بهره مند شده و تاکنون اجراهایی در هند و اسپانیا داشته است. امیر یوسفی (نوازنده تنبک) نیز تنبک را نزد کامران یعقوبی آموخته است.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.

سیزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه ی هنری، شنبه 26 تیر‌ماه، ساعت 18 در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.