ارومیه؛

صدور26 مجوز صادراتی در شهرستان خوی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: امسال 26 مجوز صادراتی در شهرستان خوی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه یحیی کاظمی با اشاره به عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت خوی در اردیبهشت امسال اظهار داشت: در این باره در بخش صنعت، بازدید از 14 واحد تولیدی، تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی بیان کرد: علاوه بر آن اردیبهشت امسال افراد بیسواد شاغل در واحدهای تولیدی شهرستان خوی نیز شناسایی شدند.

کاظمی با اشاره به اقدامات بخش معدن این اداره گفت: تأیید سوخت معادن به مقدار 45 هزار لیتر در 5 واحد، بازدید و بازرسی از واحدهای معدن سنگهای تزئینی و شن و ماسه به تعداد 12 واحد و نیز کشف برداشت غیرمجاز به مقدار 936 متر مکعب شن و ماسه در این بازه زمانی انجام شد.

به گفته وی، اردیبهشت امسال صدور 90 فقره پروانه کسب پنج ساله و 9 فقره یک ساله در شهرستان خوی صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به اقدامات حوزه فرش امور اصناف، اظهار داشت: در این باره علاوه بر برگزاری مراسم برش فرش 100 متری، بازرسی مشترک از قالیبافان با حضور نمایندگان اداره تأمین اجتماعی شهرستان، معرفی تعداد 298 نفربرای تمدید گواهی صلاحیت فنی و حرفه ای قالیبافی به سازمان فنی وحرفه ای، صدور کارت قالیبافی به تعداد 19 فقره و نیز تمدید کارت قالیبافی به تعداد 71 فقره انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با بیان آمار صادرات و واردات اردیبهشت امسال در شهرستان خوی گفت: در این رابطه 26 مجوز صادراتی به ارزش 740 هزار و 82 دلار و 89 مجوز وارداتی به ارزش 703 هزار و 573 دلار صادر شد.

وی افزود: اهم کالاهای صادراتی هندوانه، گیوی و خرما و اهم کالاهای وارداتی نیز پارچه، پوشاک، لوازم خیاطی، ظروف شیشه ای، براق کننده، پمپ پی تی یو، پنل گچی و قطعات علف چین بوده است.

کاظمی تصریح کرد: در حوزه بازرسی نیز یک هزار و 349 واحد بازرسی و 80 فقره تخلف کشف شد که ارزش ریالی آنها 418 میلیون و 974 هزار و 330 ریال بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در حوزه قاچاق سیگار، تعداد 4 فقره پرونده قاچاق به تعداد 332 هزار و 400 نخ و به ارزش 486 میلیون و 562 هزار و 600 ریال تشکیل و پرونده برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی خوی ارسال شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: صادراتی ، صدور ، مجوز ، صنعت ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.