بهای نفت و طلا باز هم کاهش یافت

بهای طلای سیاه و فلز زرد باز هم با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه برخی سرمایه گذاران از افزایش بهای نفت پس از 7 ماه سود زیادی به جیب زدند و برخی دیگر از مازاد تولید نفت ابراز نگرانی کردند، بهای طلای سیاه برای دومین روز متوالی کاهش یافت. انتشار گزارشهایی در خصوص افزایش نرخ بهره بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی و افزایش ارزش دلار نیز در کاهش بهای نفت تأثیرگذار بوده است.

بهای نفت خام برنت با کاهش 27 سنت (معادل 0.5 درصد) به 49 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید. در معاملات پیشین بهای نفت به 50 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بیشترین رقم برای طلای سیاه از اوایل نوامبر سال گذشته میلادی (7 آذر 94) محسوب می شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با کاهش 15 سنت (معادل 0.3 درصد) به 49 دلار و 33 سنت در هر بشکه رسید.

آتش سوزی در کانادا و حمله شبه نظامیان به نیجریه باعث شد حدود 4 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت در جهان کاسته شود و درواقع بهای طلای سیاه به حدود 50 دلار برسد.

وبسایت "ماینینگ" نیز از کاهش بهای طلا خبر داد. به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا، بهای طلا کاهش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1206.40 دلار معامله شد. آخرین بار چنین رقمی برای طلا 22 فوریه (3 اسفند 94) مشاهده شده بود. بهای طلا در ماه جاری میلادی بیش از 90 دلار به ازای هر اونس کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار