نگرانی و حمایت رهبران گروه "جی ۷ " از روند صلح در افغانستان

سران ۷ کشور پیشرفته صنعتی جهان در پایان گردهمایی خود در جاپان، از مسیر تلاش‎های صلح به رهبری افغانستانی‎ها حمایت خود را یک بار دیگر اعلام کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،رهبران گروه جی هفت که متشکل از ۷ کشور صنعتی و پیشرفته هستند، درپایان گردهمای در جاپان از دولت افغانستان که در برابر تروریستان می جنگد، حمایت کردند.

آنان در بیانیه ای گفتند: ما متعهد به ادامه کمک به افغانستان هستیم، به خصوص با تغییرات و اصلاحاتی که حکومت افغانستان برای مبارزه با تروریستان به راه انداخته‌ حمایت می کنیم.

در این گردهمایی سران کشورهای جاپان، آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و کانادا مسایل مختلف از جمله اقدامات تروریستی و بحران مهاجرین مورد بحث قرار گرفت.

در ختم این مجلس و در اعلامیه این اجلاس به موضع‌گیری این کشورها درباره یک سلسله بحران‌های جهانی، از جمله وضعیت افغانستان اشاره شده است .

گروه «جی هفت» از مشکلات و نا آرامی‎های که افغانستان با آن مواجه ‎است ابراز نگرانی کرده اما بر ادامه حمایت خود از حکومت و مردم افغانستان تأکید کرد.

اجلاس سران هفت کشور پیشرفته صنعتی جهان گردهمایی آینده سران ناتو در وارسا و گردهمایی ماه اکتبر در باره افغانستان در بروکسل را فرصت‎های مهم برای کشور و جامعه جهانی عنوان می‎کند.

این بیانیه افزود: حکومت افغانستان می‎تواند در این گردهمایی‎ها تعهدات خود درباره ادامه اصلاحات و جامعه جهانی تعهدات ادامه کمک خود با این کشور را مورد تأکید قرار دهند.

رهبران ۷ کشور پیشرفته صنعتی جهان از تلاش‎های صلح در افغانستان نیز حمایت کردند و در قطعنامه خود گفتند که از مسیر تلاش‎های صلح به رهبری افغان‎ها در افغانستان حمایت می‎کنند.

ریس جمهور امریکا در این مجلس گفته است که او چندان امیدوار نیست که رهبر جدید طالبان در آینده نزدیک به صلح آماده شود، اما باز هم از طالبان خواست که به گفتگو های صلح با حکومت افغانستان رو آورند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، رهبران ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.