یاسوج؛

همکاری نکردن مسؤولان برای تخصیص اعتبارات قرآنی

دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی با مشکلات مالی و اعتباری فراوانی مواجه است و همین امر برنامه‌های قرآنی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ قرآن کتابی است که مورد تقدس همه مسلمانان و شناسنامه دین اسلام است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
برگزاری هر چه بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی زمینه آشنایی بیشتر مردم، جوانان و نوجوانان را با این کتاب الهی فراهم می‌کند و موجب مصون ماندن جوانان و نوجوانان از آسیب‌های پیش‌رو و همچنین مصون ماندن کشور اسلامی ایران از توطئه‌های دشمنان می‌شود.
 
از این رو لزوم برنامه‌های قرآنی به خصوص در بحث محتوایی بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا اگر جامعه ما با آموزه‌های قرآنی همگام باشد قدم به قدم به جامعه آرمانی و مدینه فاضله نزدیک خواهد شد.
 
اما متاسفانه آن طور که شایسته و بایسته است به مسائل قرآنی توجه نمی‌شود و نشانه‌های آن ورود آسیب‌های و آفت‌های مختلف اجتماعی است که روز به روز در حال گسترش است.
 
حال سئوالی که مطرح است اینکه چرا باید با وجود کتاب بزرگ و انسان‌سازی مانند قرآن شاهد این آسیب‌ها در جامعه باشیم.
 
از این رو گسترش تعالیم و مفاهیم قرآنی در قالب آموزه‌های دینی بهترین راه مبارزه با جهل و غفلت است و باید بستر لازم به منظور استفاده بهتر از کتاب خداوند در جهت بهبود وضعیت جامعه و از بین بردن فقر فرهنگی استفاده کرد.
 
اما آنچه بیش از همه نگران کننده شده بی‌توجهی به مسائل قرآنی خصوصاً در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بارها و بارها شاهد گلایه‌مندی مسؤولان قرآنی استان از وضعیت موجود بودیم.
 
رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: به دلیل مسائل مالی و اعتباری برای کمک به مؤسسات و خانه‌های قرآنی مردمی با مشکل مواجه هستیم و حتی توان کمک‌های اولیه به این مؤسسات و خانه‌های قرآنی جهت راه‌اندازی را نداریم.
 
حسین علی‌نسب با اشاره به استقبال خوب مردم از راه‌اندازی برنامه‌های قرآنی افزود: علی‌رغم تماس‌ها و مراجعات مکرر به مدیران ارشد استان اما تاکنون کمکی برای تخصیص اعتبار به حوزه قرآنی نداشتند و بیان کردند برای کمک به حوزه قرآنی با محدودیت‌های مواجه هستند.
 
وی با انتقاد از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت نمایندگان مردم در مجلس به حوزه قرآنی توجه داشته باشند و اعتباری برای پیشبرد برنامه‌های قرآنی اختصاص دهند ولی تاکنون کمکی نشده است.
 
این مسؤول تصریح کرد: با وجود مشکلات موجود، احتمال اینکه تعدادی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی به دلیل عدم پرداخت رهن و اجاره موسسه تعطیل شوند وجود دارد.
 
رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات اعتباری فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را در ماه مبارک رمضان تحت‌الشعاع خود قرار داده، افزود: به اجبار برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان را به حداقل خواهیم رساند.
 
علی‌نسب با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه قرآن است و باید شاهد اوج برنامه‌های قرآنی در این ماه مبارک باشیم، گفت: به دلیل کمبود شدید اعتبارات حوزه قرآنی 10 روز مانده به ماه مبارک رمضان نتوانستیم برنامه‌ریزی لازم برای این ماه مبارک را داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: سال گذشته اعتبارات شورای توسعه قرآن کشور 200 میلیارد تومان بود اما یک ریال از این مبلغ به این استان اختصاص داده نشد.
 
این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌ها در حوزه‌ قرآنی نیازمند همکاری دولت و خیرین است و دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی نیازمند همکاری و مساعدت مسؤولان استان است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.