رییس پژوهشگاه زلزله شناسی از تفاهم نامه میان مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله خبر داد.

محمدکاظم جعفری رییس پژوهشگاه زلزله شناسی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت :تفاهم نامه همکاری مشترک سه جانبه بین پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برای اولین به امضا رسید. 

وی ادامه داد :هدف از این تفاهم نامه مشترک سه جانبه، همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و ارتباط با صنعت به منظور انجام اقدامات  با ارزش افزوده بیشتر برای کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی زمین‌لرزه‌ها، تبادل فناوری و داده‌های بدست آمده از شبکه‌های لرزه‌نگاری و شتابنگاری در حوزه مطالعات مربوط به خطر زلزله، زلزله‌شناسی است.

رییس پژوهشگاه زلزله شناسی افزود :پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، از سوم خرداد ۱۳۹۵، مبادله آنلاین داده‌های ایستگاه‌های لرزه‌نگاری بین این دو مرکز آغاز شده و از داده‌های آنلاین ارسالی برای تعیین دقیق محل وقوع زمین‌لرزه‌های کشور استفاده می‌شود. 

جعفری در پایان یادآور شد :براساس این تفاهم نامه از داده‌های آنلاین ارسالی برای تعیین دقیق محل وقوع زمین‌لرزه‌های کشور استفاده خواهد شد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار