زنجان؛

حضور بیش از 5 هزارداوطلب در آزمون کارشناسی ارشد واحد زنجان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی زنجان طی روزهای پنجشنبه و جمعه و شنبه 6، 7و8خرداد ماه با حضور بیش از 5 هزارداوطلب برگزارشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ دکتر مجتبی صلوتی با اعلام این خبرافزود :برای آزمون سال هزارو395کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان 5هزارو198 داوطلب شرکت کرده است که از این تعداد 3هزارو306 داوطلب آقا و 1892 داوطلب خانم بوده که درصد داوطلبان خانم 34/36 درصد و آقایان نیز 61/63درصد می باشد .

گفتنی است در آزمون سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی در 31 استان کشور ، در هر نوبت بین ۶۵ تا ۹۱هزار داوطلب شرکت‌کننده در ۷ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و هنر با یکدیگر رقابت می‌کنند و بیشترین داوطلب در این آزمون در رشته حقوق با ۶۱هزارو۲۵۵ داوطلب و سپس مجموعه حسابداری و مالی با ۴۸هزارو۴داوطلب است.

در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی، ۴۵/۴۴ درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و ۵۵/۵۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. جوان‌ترین داوطلب شرکت‌کننده در این آزمون فردی ۱۶ ساله و مسن‌ترین داوطلب فردی ۸۲ ساله است.

حدود ۵۲هزارو۲۷۶ نفر از داوطلبان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان فعال، آزادگان، شاهد و رزمندگان هستند و ملاک پذیرش داوطلب نمره کسب شده اوست.

داوطلبان لازم است در حفظ و نگهداری شماره داوطلبی خود دقت لازم را داشته باشند، نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور 95 اعلام می‌شود.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.