بیانیه پایانی پنجمین کنگره علمی مدیریت ورزشی با رویکرد توسعه اقتصاد ورزش

بیانیه پایانی پنجمین کنگره علمی مدیریت ورزشی با رویکرد توسعه اقتصاد ورزش توسط معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان قرائت شد.

بیانیه پایانی پنجمین کنگره علمی مدیریت ورزشی با رویکرد توسعه اقتصاد ورزشبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بیانیه که توسط دکتر واعظی قرائت شد، آمده است:

اثراتی چون تولید کالا و خدمات ورزشی، صادرات و واردات، ایجاد اماکن و تسهیلات، تبلیغات، ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و حامیان مالی، ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش هزینه های درمان، کاهش بزهکاری ها، افزایش عملکرد و بهره وری کارکنان و درنتیجه رشد و توسعه در زمره اثرات اقتصادی ورزش است. 

در همین راستا ضرورت انجام مطالعات دقیق علمی و پژوهش های راهبردی، برگزاری کنگره ها و همایش های علمی ـ تخصصی به منظور برون رفت از چالش های موجود در این حوزه، بیش از پیش نمایان می شود.

امسال از سوی مقام معظم رهبری سال ”اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گرفته است. از یک سو، وجود کلمات اقدام و عمل در این نامگذاری، اهمیت مساله را مضاعف می کند تا همگان تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار گیرند. از سوی دیگر دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی جز از مسیر علم و دانش امکان پذیر نیست. از این رو، بیانیه حاضر که ماحصل تحقیقات ارائه شده در کنگره توسعه اقتصاد ورزش است، پیشنهاداتی عملی را به شرح زیر ارائه می کند:

1. ایجاد نگرش مثبت به اقتصاد ورزش به منظور افزایش سرمایه¬گذاری در این حوزه.
2. شناخت ظرفیت¬های اقتصادی ورزش و پیوند آن با برنامه¬های توسعه¬ در کشور.
3. توجه به توسعه اقتصاد ورزش ایران در الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت.
4. ایجاد رشته¬های اقتصاد ورزش و زمینه¬های مربوطه در دانشگاه در راستای دانش¬بنیان کردن این صنعت
5. افزایش بسته¬های حمایتی دولت به جوانان، اقشار کم درآمد و خانوارها در سبد اقتصادی ورزش
6. تصویب و یا اصلاح قوانینی مانند قانون کپی رایت و رسمیت¬بخشی به حقوق تلویزیونی به منظور خودکفایی فدراسیون-ها و سایر سازمان¬های ورزشی در راستای توسعه خصوصی¬سازی در این صنعت به عنوان مهم¬ترین نقش دولت در عرصه خصوصی¬سازی ورزش ایران
7. کاهش تصدی¬گری دولت در حیطه ورزش و اعتباربخشی به جایگاه بخش خصوصی در توسعه اقتصاد ورزش
8. افزایش نقش حمایت¬کننده و تسهیل¬کننده دولت در توسعه ورزش از طریق تدوین لوایح مختلف و معافیت مالیاتی هزینه¬کردهای سازمان¬های تجاری در ورزش.
9. توجه به پژوهش¬های کاربردی و مسأله¬محور در حوزه ورزش با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار