معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا:

هکر مهاجم، ممکن است عربستانی نباشد

معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا گفت: حمله سایبری به برخی پایگاه های ایرانی با ip عربستانی صورت گرفته، اما ممکن است آدرس حقیقی مهاجم ، جای دیگری باشد.

هکر مهاجم، ممکن است عربستانی نباشد
به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "حسین رمضانی " معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا گفت: نخستین سایتی که خبر هک شدن اعلام شد ،سایت مرکز آمار ایران بود که شامگاه سه شنبه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شده و کاربران برای مدتی نتوانستند به هیچ یک از بخش‌های این سایت دسترسی پیدا کنند و در آن زمان مسئولان مرکز آمار ایران درباره علت از دسترس خارج شدن این سایت و شبهات مربوط به هک شدن آن، توضیحی ارایه نکردند.

وی گفت: منشا حملات سایبری به سایت های دولتی ایران کشور عربستان است، و عربستان باید درباره هک شدن سایت های دولتی ایران پاسخگو باشد. بزودی از طریق پلیس اینترپل این حمله سایبری را پی گیری می کنیم.

 وی افزود: حمله سایبری به برخی پایگاه های ایرانی با ip عربستانی صورت گرفته، اما ممکن است آدرس حقیقی مهاجم ، جای دیگری باشد.
او تصریح کرد:  ایران پیشرفت های چشمگیری در زمینه مقابله با حملات سایبری داشته است. همچنین ایران خود از کشورهای قربانی تروریسم سایبری است .

 معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا  در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا خاطرنشان کرد:  تا پایان امسال بیشتر سایت های دولتی به توانمندی مقابله با حملات سایبری مجهز می شوند.

رمضانی اطمینان خاطر داد که هیچ اطلاعات طبقه بندی شده به دست مهاجمان نیفتاده است.
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
پس پلیس فتا کجا بود چرا حواسش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
پس پلیس فتا کجا بود چرا حواسش نبود
آخرین اخبار