اهواز؛

برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون‌های مساجد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان این مطلب گفت: یکی از برنامه های ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر دینی و استفاده از ابراز فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد، برگزاری جشنواره‌های جوانان مساجد است.

حسین براتی، با بیان اینکه یکی از مهمترین این برنامه‌ها جشنواره قرآنی مدهامتان است که امسال یازدهمین دوره آن برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ٢٠ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و صحت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود.

 وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگی غنی اسلام، حضور در فعالیت های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی دانست.

 براتی، با اشاره به اینکه مفاهیم و صحت قرائت نماز به صورت استانی و مابقی رشته‌ها در سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته‌های قرائت، حفظ کل، مفاهیم و صحت قرائت نماز در دور گروه خواهران و برادران و مابقی رشته‌ها ویژه برادران است.

 وی با بیان اینکه کلیه شرکت‌کنندگان باید از فعالان قرآنی و کانون‌های مساجد و سن آن‌ها بین ١٨ تا ٣٠ سال باشند، اضافه کرد: صحت قرائت نماز برای گروه سنی ٨ تا ١٥ سال است و کلیه شرکت کنندگان مجاز به انتخاب یک رشته به جز مفاهیم هستند.

 وی با اشاره به این‌که بر اساس ابلاغی که از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ارائه شده، مرحله استانی جشنواره را از ٢٣ مرداد تا ٣٠ مهر ٩٥ است، عنوان کرد: به تبع خوزستان هم در این مدت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت برگزاری هر چه بهتر این جشنواره انجام خواهد داد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان، با بیان اینکه مرحله استانی رشته مفاهیم و تفسیر قرآن نیز ١٤ آبان به صورت اینترنتی و مکتوب برگزار می شود، اذعان داشت: مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان ٢٣ تا ٢٦ آذر به میزبانی استان قم برگزار می شود.

 وی با اشاره به اینکه نفرات اول با پنجم مسابقات بین المللی قرآن نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند، خاطر نشان کرد: همچنین نفرات برتر مرحله استانی سال های ٩٣ تا ٩٥ و اول تا پنجم مرحله کشوری سال های ٩٢ تا ٩٤ مسابقات اوقاف و رتبه های اول تا سوم مرحله کشوری و رتبه اول استانی جشنواره‌های نهم و دهم مدهامتان نمی‌توانند در همان رشته در جشنواره شرکت کنند.

 لازم به ذکر است، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان تاکنون میزبان مرحله کشوری دوره‌های هشتم و نهم جشنواره قرآنی مدهامتان بوده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.