اهواز؛

طراحی سند چشم انداز قرآنی برای خوزستان

به دنبال طراحی سند چشم‌ انداز قرآنی برای استان هستیم و از سویی برگزاری دوره های تخصصی و عمومی قرآن نیز از برنامه های دیگر شورای قرآنی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان خوزستان گفت: شورای قرآن استان برای فعالیت نیازمند اعتبارات لازم و حمایت شورای قرآن کشور است.

همایون قنواتی، با اشاره به اهمیت فعالیت شورای قرآنی استان تصریح کرد: انس با قرآن و مفاهیم آن، تحقق آموزه ‌های قرآن، حمایت از فعالیت‌ های قرآنی مؤسسات، توانمندسازی نهادهای قرآنی و توجه ویژه به مناطق محروم از جمله اهداف فعالیت این شورا است.

 قنواتی با بیان اینکه ریاست این شورا را امام جمعه و نائب رئیسی آن را استاندار خوزستان عهده دار است، خاطر نشان کرد: انجام اقدامات مطالعاتی و پژوهشی به منظور احصای فعالیت ‌های قرآنی استان از موضوعاتی است که در این شورا پیگیری می شود.

 وی ادامه داد: به دنبال طراحی سند چشم‌ انداز قرآنی برای استان هستیم و از سویی برگزاری دوره های  تخصصی و عمومی قرآن نیز از برنامه های دیگر شورا می باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به اینکه تأمین اعتبارات استان‌‌ها براساس شاخصه‌ های مصوب شورای عالی قرآن انجام می ‌شود، تصریح کرد: این شاخصه‌ ها شامل میزان جمعیت، نمره عملکرد و ارزیابی کارشناسان از فعالیت ‌های قرآنی است.

 وی به ضرورت ایجاد کارگروهی با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی و دو عضو دیگر برای نظارت بر برنامه های شورای قرآنی اشاره کرد و گفت:  هر گونه پرداختی در بخش فعالیت های قرآنی باید با مصوبه شورای استان و بر اساس ضوابط و قوانین صورت گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.