گیلان ؛

منزل مسکونی در آتش سوخت

اتصال در سيستم سيم كشی برق یخچال ، يک منزل مسكونی در بلوار حميديان را به آتش كشيد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ،  طی اعلام روابط عمومي آتش نشاني شهرداري رشت در پي تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشاني در ساعت 01:07 دقيقه بامداد امروز مبني بر بروز آتش سوزي در يك باب منزل مسكونی ، آتش نشان را به محل حادثه واقع در بلوار شهيد حميديان خيابان امير كبير اعزام شدند.

منزل مسکونی در آتش سوخت

محمد باقر حق شناس فرمانده تيم نخست آتش نشانان اعزامي در اين باره گفت: به محض رسيدن به محل حادثه و مشاهده خروج دود غليظ از پنجره يک باب منزل مسكوني در طبقه اول،آتش نشانان پس از قطع سيستم برق و گاز و همچنين ايمن سازي محل حادثه سريعا بوسيله چندين رشته لوله آبدهي مانع گسترش و سرايت آتش از آشپزخانه به ديگر قسمت هاي منزل مسكوني در كمتر از 30 دقيقه مي باشد. 

منزل مسکونی در آتش سوخت

در ادامه شهرام مومني معاونت عمليات سازمان آتش نشاني علت اين آتش سوزي را اتصال در سيستم سيم كشي برق از ناحيه يخچال اعلام کرد.

وی از دغدغه آتش نشانان در مسير اعزام به محل آتش سوزي به خبرنگار ما گفت: تنگ و باريک بودن كوچه ها و پارک خودروهاي شخصي در مسير رسيدن به محل حادثه يكي از مشكلات اساسي آتش نشانان در اين حادثه بود و از آنجايي كه آتش نشانان مي بايست بواسطه رسالت خود كه نجات جان و مال شهروندان است در كمترين زمان ممكن به محل حادثه برسند از شهروندان خواستاريم در چنين مواقعي ياري گر آتش نشانان شهرداري باشند.

اين مسئول آتش نشاني ادامه داد: در سال 94 آتش نشانان و تيم هاي امداد و نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني رشت  ٣٤٤٥ مورد حريق،حادثه و همچنين خدمات ايمني به شهروندان ارائه نمودند.كه از اين تعداد ٤٥٢ مورد آن متعلق به حريق منزل مسكوني و علت  ٤٠ درصد آن اتصال در سيستم سيم كشي برق كه در نهايت ٢٠ درصد داراي بيمه آتش سوزي بوده اند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.