قالیباف در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی؛

شهرداری چوب لای چرخ فعالیت اقتصادی نمی کند

شهردار تهران گفت:نخستین قول شهرداری تهران برای این مسئولیت اجتماعی به مردم این است که شهرداری چوب لای چرخ شما نمی گذارد و تا جایی که در توان این سازمان است بستر لازم را برای کار و فعالیتهای اقتصادی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی که عصر امروز (یکشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از چالش های بزرگ ما در حوزه اقتصادی فراهم نبودن بستر مناسب فعالیتهای اقتصادی است.

وی افزود: اقتصاد خصوصی در جامعه که به همان معنای سرمایه داری است قابل قبول نیست و حتی اقتصادی که به صنعت اتکا دارد نیز اقتصاد کشور را به جایی نمی رساند.

شهردار تهران گفت: اقتصادی مردمی و یکپارچه که بر پایه همکاری و هم فکری آحاد مردم باشد عامل موفقیت اقتصادی در جامعه محسوب می شود.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:ما راهی جز مشارکت مردم در عرصه های اقتصادی نداریم و تنها عامل حرکت ما شرکت گروه های و آحاد مردم در فعالیتهای مختلف اقتصادی و تحت عنوان های متفاوت و ایجاد بنگاه های مختلف است.

وی افزود:بسیاری از بنگاه ها و برندهای بزرگ و مشهور دنیا از ابتدا به این سطح نرسیده بودند بلکه با تلاش ها و صرف وقت فراوان توانستند مشکلات پیش روی خود را سپری کنند و امروز مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.

شهردار تهران گفت: نخستین قول شهرداری تهران برای این مسئولیت اجتماعی به مردم این است که شهرداری چوب لای چرخ شما نمی گذارد و تا جایی که در توان این سازمان است بستر لازم را برای کار و فعالیتهای اقتصادی فراهم کند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:این قول امروز من به شما نیست بلکه این حرف را در سال 80 نیز عنوان کردم که کشور ما قبل از توسعه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی نیازمند توسعه اجتماعی است.

وی افزود: توسعه اجتماعی باید از بطن و درون جامعه گه بخشی از توسعه اجتماعی است شروع شود.

شهردار تهران گفت: بخشی از توسعه اجتماعی نیازمند فرهنگسازی و امر دقیق فرهنگسازی موضوع اجتماعی است.

قالیباف با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی برای توسعه اجتماعی به دست بانوان جامعه امکان پذیر است، تصریح کرد:رویکرد اجتماعی ما در شهرداری تهران منوط به دیروز و امروز نیست و در حوزه ساختار تلاش ما این است که شهرداری را از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم .

شهردار تهران گفت: اولویت اول شهرداری تهران تحقق توقعات مردم از شهرداری به عنوان یک سازمان خدماتی بوده است و در حد توان  وظایف خود را انجام دادیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:رسیدگی به موضوعات  اجتماعی و فرهنگی از دیگر کارهای شهرداری بود که زیرساختهای آن را فراهم کرد.

وی افزود: ایجاد شورایاری ها، شورای محلات و سراهای محله از جمله اقدامات ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

شهردار تهران گفت: امروز شهر تهران کاملا آماده یک حرکت اجتماعی در عرصه های مختلف برای حل مشکلات شهری است و به عنوان الگویی مناسب برای سایر شهرهای کشور به شمار می رود.

قالیباف گفت: باید با مردم مشارکت دوطرفه داشته باشیم و با آگاهی بخشی به حقوق و وظایف خود آشنا شویم که در نهایت موجب اعتمادسازی در جامعه خواهد شد و جامعه ای که در آن اعتماد احساس شود جامعه ای موفق و توام با آرامش است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.