قم؛

اعزام 9 هزار مبلغ در ماه رمضان به سراسر کشور

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام 9 هزار مبلغ در ماه رمضان به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس مأموریت و رسالت خود تلاش می‌کند در تمامی مناسبت‌های تبلیغی مبلغانی را برای تبلیغ اعزام کند، ماه رمضان امسال نیز اعزام مبلغ مانند سال‌های گذشته صورت می‌‌گیرد.

وی یادآور شد: ثبت‌نام مبلغان از هشتم تا 18 خرداد انجام می‌شود و مبلغان به مدت 30 روز به مناطق مختلف در قالب نخبگان تبلیغی، مبلغان عمومی، متخصص و مبلغه‌های خواهر اعزام می‌شوند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در مجموع 9 نفر مبلغ در ایام ماه رمضان به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، گفت: از این تعداد بیش از 7 هزار نفر از دفتر تبلیغات قم و 2 هزار نفر از شعب اصفهان، ‌مشهد و نمایندگی تهران به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: مبلغان در مساجد، حسینیه‌ها و پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند و به تبلیغ و ارشاد مردم می‌پردازند، اولویت نخست تبلیغ و تبیین احکام، مفاهیم دینی و برگزاری کلاس‌های قرآن، طرح مبانی ارزش‌های ولایت فقیه و مباحث شعار سال است.

کمال با بیان اینکه مبلغان ماه رمضان از 18 خرداد تا 16 تیر امسال اعزام می‌شوند، عنوان کرد: بصیرت و دشمن‌شناسی از مباحث دیگر است که مبلغان به آنها می‌پردازند، این مبلغان در جمع نوجوانان و جوانان به تبلیغ چهره به چهره مشغول می‌شوند

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه رمضان گفت: فضای عرفانی و معنوی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ماه است، مردم از نظر فردی آمادگی تهذیب نفس دارند، بنابراین فضای خوبی است تا مبلغان حضور پیدا کرده و به تبلیغ و ارشاد آنها بپردازند

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: مبلغان مردم را نسبت به مسائل اخلاقی، آسیب‌های اجتماعی و فردی و اخلاقی تهدیدکننده هشدار می‌دهند و هدایت می‌کنند.
وی گفت: در دوران کنونی جوانان دچار آسیب‌ها و شبهات مختلف اعتقادی، سیاسی و فرهنگی از سوی دشمنان هستند، بنابراین مبلغان از این فضا برای هدایت و مصون‌سازی اعتقادات دینی افراد استفاده می‌کنند.

کمال در پایان با بیان اینکه رمضان بهار سال دینی مردم است، تصریح کرد: دستورات فراوانی از سوی اهل بیت(ع) مطرح شده که در آنها به استفاده هر چه بیشتر از این ماه دعوت شده است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، اعزام ، 9 هزار ، مبلغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار