قم؛

کاهش 14 درصدی هدررفت آب در استان قم

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان قم گفت: سالانه 14 میلیون متر مکعب تولید آب داریم که در چند سال گذشته 50 درصد از آب تولیدی به هدر می‌رفت که با اقدامات به عمل آمده میزان آب به حساب نیامده در سال 1394 به 36 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی جان صادق‌پور در نخستین جلسه انسجام بخشی صنعت آب و برق استان، گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای مقاوم ساختن اقتصاد است، چنانچه مقام معظم رهبری در چند سال اخیر تاکید فراوانی در این خصوص داشته‌اند که این امر تنها راه حل رشد و شکوفایی کشور و جلوگیری از مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان در تمام زمینه‌هاست.

وی اضافه کرد: در این راستا باور به این شعار از انجام آن بسیار مهم‌تر است. اقتصاد مقاومتی تنها گزینه پیش روی ما برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است و در حوزه آب روستایی نیز ما با تمام وجود و شناخت عمیق از این موضوع فعالیت‌هایمان را با این رویکرد انجام می‌دهیم.

مدیرعامل آبفا روستایی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت چند راهکار را در دستور کار خود قرار داده است که نخستین و مهم‌ترین آن‌ها کاهش آب به حساب نیامده و جلوگیری از هدر رفت آب است. سالانه 14 میلیون متر مکعب تولید آب داریم که در چند سال گذشته 50 درصد از آب تولیدی به هدر می‌رفت که با اقدامات به عمل آمده میزان آب به حساب نیامده در سال 1394 به 36 درصد کاهش یافت که با کاهش نیمی از این میزان می‌توان از اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی جلوگیری و تولید و برداشت از منابع آب را  به میزان مورد نیاز رساند.

وی اقدامات انجام شده در راستای کاهش آب به حساب نیامده را شناسایی و برچیدن انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای خراب، تعمیرات به موقع و استاندارد حوادث و جلوگیری از سرریز مخازن ذخیره برشمرد و گفت: در این راستا با انجام مدیریت صحیح تولید و استفاده از سامانه‌های تله متری و تله کنترل گام‌های بزرگی برداشته شده است.

صادق پور افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های فراوان انسانی و اقتصادی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند وضعیت با ثباتی را برای ما فراهم آورد و غالب مشکلات کم آبی و بی آبی ما را رفع کند، از جمله کاهش هدر رفت آب، بازسازی شبکه‌ها و تاسیسات آبرسانی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و توجه به تولیدات داخلی که از اهم موضوعات مورد توجه این شرکت است.

وی با اشاره به شروع هشت مجتمع آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی، گفت: این پروژه‌ها علاوه بر تأمین آب شرب و بهداشتی تعداد قابل توجهی از روستاهای استان، ظرفیت‌های دیگری از جمله فعال شدن پیمانکاران، مشاوران، تولید کنندگان را در پی خواهد داشت و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی میزان برخورداری کمی روستاها از آب آشامیدنی سالم را 10 درصد افزایش داده است و در زمینه‌های کیفی نیز رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

رئیس هیأت مدیره آبفار قم به تعمیر و بازسازی تاسیسات آبفار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته نزدیک به 50 درصد تاسیسات بازسازی شد و مابقی در سال 95 انجام و با این اقدام از سرمایه‌ای به ارزش بیش از 120 میلیارد تومان مراقبت می‌شود.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: کاهش ، 14 درصدی ، هدر رفت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار