ملامنصور بارها با پاسپورت پاکستان به امارات متحده عربی و بحرین سفر کرده است

ملامنصور که هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت، بارها با پاسپورت پاکستانی به امارت و بحرین سفر کرده بوده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: هدف از این سفرهای ملامنصور به خاورمیانه جمع‌آوری پول برای شبه‌نظامیان طالبان علیه آمریکا بوده است.

به گفته سخنگوی طالبان، ملامنصور که هفته گذشته هدف حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت بارها با پاسپورت پاکستانی به امارت متحده عربی سفر کرده بوده است.

مجاهد می‌گوید که ملا اختر منصور در امارات متحده عربی با تجارت پیشه‌های افغانستانی همیشه مذاکرات مفصلی درباره دریافت حمایت مالی برای طالبان و جنگ علیه اشغال آمریکا در افغانستان داشته است.

به گفته مجاهد، ملا اختر منصور نیز سفرهای غیررسمی به ایران داشته و به بحرین نیز چندین بار سفرکرده است.

بلومبرگ نوشت: این ادعا نشان می‌دهد که هم‌پیمانان آمریکا در منطقه بارها علیه منافع ملی این کشور اقدام کرده و به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم گروه‌های تروریستی را حمایت کرده‌اند.

در همین ماه مجلس سنای آمریکا طرحی را تصویب کرده که به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 اجازه می‌دهد دولت عربستان سعودی را تحت پیگرد قرار دهند.

در جلسه بررسی روابط ایالات متحده آمریکا با عربستان سعودی، عده‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا با لحنی تند مقام‌های عربستانی را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور فروش هواپیماهای F16 را به پاکستان متوقف ساخته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.