هیمالیانوردان کشورمان 12 خردادبه وطن باز می گردند

کوهنوردان ایرانی که برای فتح اورست ولوتسه به نپال رفته اند روز چهار شنبه هفته جاری به کشورمان باز می گردند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم منتخب هیمالیانوردان کشورمان مدتی پیش راهی قلل اورست با ارتفاع 8848 متری ولوتسه با ارتفاع8516 متر شدند که عظیم قیچی ساز ،علیرضا بهپور ومحمد محمدی موفق شدند بربلندای بام دنیا بایستند ولی دیگر کوهنوردان ایرانی به دلایلی ازصعود به چهارمین کوه بلند جهان انصراف دادند.
 
در این برنامه قیچی ساز کوهنورد اهل تبریز که در تلاش برای ثبت  نام خود برای فاتح قلل 8 هزارتائی ها بود همراه دیکر همنوردان خود صعود به لوتسه را لغو کرد.
 
با اتفاقاتی که در نزدیکی این کوه (فوت شرپای نپالی) همکاری نکردن دیگر شرپاها برای فعالیت در لوتسه پایان فعالیت سازمان اس پی سی سی ،خطرناک شدن مسیر آیس فال در مسیر یخچال خومبو عواملی بود تا هیمالیا نوردان ایرانی از فتح این قله انصراف دهند.
 
به هر حال این صعود بدون فتح لوتسه صورت گرفت تا عظیم در زمان وفصل دیگری به فکر ایستادن برروی این قله باشد.
 
 کوهنوردان کشورمان از هفته ی گذشته  ارتفاعات هیمالیای نپال به پایین آمده اند وهن اکنون در کاتماندو هستند وروز چهار شنبه 12 خرداد به میهن مان باز می گردند.
 
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در این خصوص گفت :هیمالیانوردان ایرانی در این برنامه بر بلندترین قله دنیا ایستادند وافتخار بزرکی برای کشورمان کسب کردند وآنها می توانستند لوتسه راهم فتح کنند که به خاطر دلایل ذکر شده ازاین کار انصراف دادند.
 
عضوگیری فدراسیون همچنان ادامه دارد
وی در این باره تاکید کرد:افرادی که عضوفدراسیون هستند می توانند از خدمان آن استفاده کنند،هم اکنون 2000 نفر عضو فدراسیون هستند واین روند ثبت نام ادامه دارد.
 
زارعی در پایان خاطر نشان کرد:برای نونهالان ونوچوانان هر6 ماه 5000 هزار تومان،بزرگسالان ومربیان هرماه 4000 هزار تومان باید حق عضویت بپردازند.
 
انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار