اصفهان؛

حذف قلیان از چهره نصف جهان

تلاش جدی برای کاهش مصرف قلیان همزمان با هفته ملی بدون دخانیات در اصفهان آغاز شد.

رییس مرکز بهداشت و درمان شماره دو اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: با تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهر اصفهان و کمیته مشترک اتاق اصناف، اداره اماکن نیروی انتظامی و بخش بهداشت تمام چایخانه ها، قهوه خانه ها و رستورانهای شهر شناسایی شدهو با مشاهده کوچکترین تخلف در ارائه مواد دخانی، برخورد قانونی با این مراکز انجام می شود.

آیت سهرابی با تاکید بر غیر قانونی بودن ارائه قلیان در چایخانه ها افزود: 497 چایخانه در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد128 مرکز غیر مجاز شناسایی شده و 29 مورد آنها با مجوز قانون پلمب شده اند. در این مراکز 1500 نفر اشتغال دارند که بیشتر آنان را کارگران مهاجر و غیر بومی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد چایخانه های شهر اصفهان رو به افزایش است و افراد سعی دارند بطور غیرقانونی مجوز این کار را دریافت کنند اظهارداشت: در شهر اصفهان تعداد 100 چایخانهمجوز دار و 110 مرکزغیر مجازداریم که بدون داشتن پروانه معتبر فعالیت می کنند که با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان قضایی در حال رایزنی برای برخورد قانونی با آنها هستیم.

رییس مرکز بهداشت و درمان شماره دو اصفهان با اشاره به شهرستان خوانسارکه در سال 83 به عنوان اولین شهر بدون دخانیات کشور معرفی شد افزود: مصرف قلیان و دخانیات یک معضل فرهنگی اجتماعی است که نقش تلوزیون و رسانه در فرهنگ سازی کاهش مصرف آن بسیار مهم است وسازمان صداسیما به هیچ وجه نباید در برنامه هایش نمایشی از مصرف دخانیات داشته باشد.

سهرابی در پایان بیان داشت: تاکنون اقدامات مختلفی از جمله طرح پژوهشی مصرف دخانیات در مدارس اصفهان، احداث دو کلینیک جدید ترک اعتیاد، حذف قلیان از اساس نامه چایخانه ها، تشکیل تیم بازرسی مخصوص برای نظارت بر مراکز عمومی و برخورد با مصرف مواد، تبلیغات گسترده و اعمال ممنوعیت استعمال دخانیات در اداره ها برای کاهش مصرف دخانیات در اصفهان انجام شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار