لرستان؛

افزایش تسهیلات صندوق کارآفرینی امید لرستان به ۱۰۰ میلیارد تومان

استاندار لرستان بر لزوم افزایش تسهیلات صندوق کارآفرینی امید این استان به ۱۰۰ میلیارد تومان تاکید کرد. ا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سخنانی با اشاره به تدوین سند اشتغال لرستان اظهار داشت: برای تحقق و اجرایی شدن این سند سالانه نیازمند چهار هزار میلیارد سرمایه گذاری هستیم.
 
وی بیان داشت: این میزان سرمایه گذاری باید از سوی دولت، بخش خصوصی، بانکها و مردم تامین شود.
 
استاندار لرستان با اشاره به نرخ بالای بیکاری در لرستان تصریح کرد: هم اکنون بیکاری در لرستان به یک غول برای ما تبدیل شده و باید بر اساس برنامه ریزی پنج ساله به میانگین نرخ بیکاری در کشور برسیم.
 
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در مقام اقدام و عمل در استان تحقق یابد.
 
استاندار لرستان با اشاره به الگو قرار گرفتن لرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور بیان داشت: در این راستا باید با اجرای طرحهای دارای توجیه اقتصادی زمینه تحقق اقتصاد مقاونتی در استان فراهم شود.
 
بازوند بر لزوم همکاری بانکها و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا طی سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به حوزه اشتغال لرستان تزریق شد که می طلبد با همکاری صندوق کارآفرینی امید در کشور این میزان طی امسال برای لرستان به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اینکه در قالب سند اشتغال لرستان ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان باید ایجاد شود گفت: برای تحقق این امر فرمانداران مکلف هستند که ماهانه و یا ۱۵ روز یک بار اقدام به برگزاری جلسات این حوزه کنند.
 
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اولویت فرمانداران و مدیران شهرستانی باید مسائل اقتصادی باشد گفت: مردم انتظار دارند که زمینه اشتغال جوانان استان فراهم شود و این امر نیز توقع زیادی نبوده و باید با برنامه ریزی لازم این امر در استان عملیاتی شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.