بیرجند؛

نامگذاری مجتمع بزرگ فرهنگی هنری خوسف به نام "ناقوس"

به پاس پنجاه سال تلاش ناقوس شاعر بیرجندی در عرصه شعر و ادب فارسی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری خوسف به نام وی نام گذاری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛غلامحسین یوسفی متخلص به ناقوس از شاعران بزرگ مردمی است که سال های زیادی از عمر خود را برای اعتلای جایگاه شعر و ادب هزینه کرد و از چهره شناخته شده ملی در خراسان جنوبی است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از مقام شعری استاد غلامحسین یوسفی (ناقوس) با بیان این مطلب گفت : اگر بخواهیم برای نسل جوان فرهنگ سازی کنیم، وظیفه داریم از بزرگانی که در عرصه شعر، ادب و فرهنگ جایگاهی داشتند تجلیل کنیم.

محبی برگزاری این مراسم را نوعی تلنگر و یادآوری برشمرد و افزود: یک آفت بزرگ جامعه امروز صنعتی ما فراموش شدن جایگاه ها و ارزش ها و پیشکسوتان است.

وی گفت: ناقوس قبل از انقلاب همراه با مقام معظم رهبری و شهید هاشمی نژاد بود، انس و الفت وی با مقام معظم رهبری همچنان وجود دارد و در جلسات شاعری معظم له شرکت دارد.

وی افزود: این استاد بزرگوار بیش از 50 سال از عمرش را صرف شعر و شاعری کرد و وظیفه ما است که امروز از جایگاه ارزشمند این شاعر فرهیخته تجلیل کنیم.

غلامحسین یوسفی شاعر فرهیخته خراسان جنوبی در مرداد ماه 1326در روستای « سرپرچ» شهرستان خوسف متولد شد.

درسال 1345 در رشته ادبی از دبیرستان خزیمه علم بیرجند فارغ التحصیل شد، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد سپری کرد و در رشته تاریخ و ادبیات فارغ التحصیل شد.

سرمه ی خیال، شعر شهادت، دیوان معرفت، صحبت سجاده های 1388، چاپ منتخب اشعار با عنوان «آن سوی پرواز» توسط حوزه هنری خراسان جنوبی،سرخ و سپید از آثار اوست.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.