لاریجانی در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضا؛

برجام بارها توسط آمریکایی ها زیر پا گذاشته شده است/ تخلفات امریکا برگی دیگر از راهزنی و دزدی

دبیر ستاد حقوی بشر قوه قضائیه با بیان اینکه بار اولی نیست که برجام توسط آمریکایی ها زیر پا گذاشته شده است، گفت:ما با یک دشمن بسیار بدقول رو به رو هستیم و تخلفات امریکا برگی دیگر از راهزنی و دزدی است.

مسئولان به فکر حفظ منافع کشور با قدرت باشندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد لاریجانی دبیر  ستاد حق بشر قوه قضائیه در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران در خصوص درخواست غرامت دو میلیارد دلاری آمریکا از ایران اظهار داشت: هم دولت و وزارت امور خارجه و هم دستگاه قضایی و دادستان کل در این زمینه توضیحاتی دادند.

وی افزود: کاری که امریکا کرد از لحاظ حقوق بین الملل، قاطعانه خلاف مقررات بین الملل است، از لحاظ مقررات برجام نیز به نظر بنده هم مخالف روح و هم متن برجام است، زیرا در یکی از بندهای برجام به طرفین توصیه شده است که از هر گونه اقدامی که برهم زننده تعهدات برجام است و به بی اعتمادی طرفین دامن می زند خودداری کنند.

 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیان داشت:  این کار نیز حقیقتا در این زمینه است، البته برجام توسط امریکا بار اولی نیست که زیر پا گذاشته شده است و  مواردی که آنها تخلف کرده اند بسیار زیاد است؛به عنوان مثال  قرار نبود ما تعهدات خود را یکباره انجام دهیم و بعد غربی ها قطره قطره به تعهدات خود عمل کنند در این صورت ما هم ترجیح می دادیم که نیروگاه عراق تعطیل شود، اما تا تعطیلی کامل پنج سال زمان نیاز است در حالی که امریکایی ها می گویند ما دستور دادیم حساب ها باز شود اما باز نمی شود و این موارد تخلفات آشکار است .

لاریجانی ادامه داد: بنده معتقد هستم ما باید پیش بینی این تخلفات را می کردیم زیرا ما با یک طرف دشمن بسیار بدقولی رو به رو هستیم  و در هر صورت این کاری که آمریکا کرد، برگی دیگر از راهزنی و دزدی است و نه اولی آن و نه آخری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارسال شکایت از سوی ایران به مجامع بین المللی علیه آمریکا کفایت می کند،گفت: به نظر بنده تلاش های دولت و وزارت امور خارجه قابل تقدیر است ، اما آن چیزی که مهم است این است که ما باید به فکر حفظ منافع خود با قدرت باشیم .

 دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص اینکه آیا راه حلی برای محکومیت آمریکا وجود دارد،گفت : فکر می کنم که اگر آمریکایی ها تصمیم قاطع ما را برای مقابله ببینند و بدانند که این مسئله در تعهدات و اعتماد ما تاثیر  بسیار جدی می گذارد مجبور به جبران هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حقوق بشر ، منافع ، شکایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار