شیراز؛

تبادل تجربه، مهم ترین دستاورد نشست های شورای هماهنگی

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت گفت: مهم ترین دستاورد نشست های شورای هماهنگی، تبادل تجربه و نظر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طاهر موهبتی افزود: یکی از مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، تقسیم بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به 10 کلان منطقه بوده است که بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، علاوه بر حیطه آموزش، محوریت تمام خدمات حوزه سلامت بر اساس این کلان منطقه ها باشد.
او راه اندازی این برنامه را زمینه خوبی برای اجرا در دیگر دستگاه ها دانست و ادامه داد: در برنامه ریزی عملیاتی، کارهای خوبی انجام شده که می توانیم با آسیب شناسی، به محصول مفیدی دست یابیم.
موهبتی گفت: این نشست، هفتمین نشست کلان منطقه های کشور است که با حضور هشت دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور، با توجه به دستورکارهای مشترک، برگزار می شود تا به جهتی حرکت کنیم که بخشی از اختیارات، به دانشگاه ها سپرده شود.
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، این اقدام را گامی در راستای کاهش بورورکراسی و در نتیجه، ارتقای خدمات رساین در حوزه سلامت، به مردم عنوان کرد.
او هیات امناها را به منزله مجلس شورای اسلامی در حاکمیت برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم این تجربه، به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل شود.
موهبتی با اشاره به سیاست های ابلاغی سلامت و سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان دو سند بالادستی که وزارت بهداشت، در اولویت امور خود قرار داده است، افزود: اگر بسترهای پیاده سازی برنامه های عملیاتی فراهم و اجرا شود، گام بعدی پایش است تا بتوانیم از دستاوردهای مفید آن بهره مند شویم.  
او برگزاری این نشست را تجربه ای مفید برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا به صورت یکپارچه به اجرا درآید.
معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت، اضافه کرد: به کمک این کلان منطقه ها، فعالیت های قابل واگذاری، از دانشگاه ها کارشناسی می شود.
موهبتی یادآور شد: در کنار این نشست، نشستی هم با حضور مدیران پایش وزارت بهداشت در حال برگزاری است تا برنامه های عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی این کلان منطقه، با حضور مدیران دانشگاه ها، پایش شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.