سنندج؛

ذخیره سازی 700 نمونه خون بندناف نوزادان کردستانی در مرکز رویان

مسئول بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی واحد کردستان از ذخیره سازی 700 نمونه خون بندناف نوزادان کردستانی در مرکز رویان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سحر نجفی، در همایش «بخشندگان خون، ضامنان سلامتی» که در سقز برگزار شد، گفت: تاکنون در سطح کشور نزدیک به هفت نمونه در بانک عمومی ذخیره و شش نمونه از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی پیوند داده شده است.

وی افزود: نتایج پیوندها در کشور کاملا رضایت بخش بوده و یکی از این پیوندها مربوط به شخص مبتلا به سرطان خون بوده که در سایه این پیوند، شخص بیمار به صورت کامل بهبود یافته است.

مسئول بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی واحد کردستان با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها می تواند زمینه ساز فرهنگ‌سازی برای ذخیره‌سازی سلامتی در آینده باشد، گفت: تاکنون به منظور تشویق و ایجاد انگیزه بین مردم استان و معرفی بانک خون بندناف نوزادان، برای ذخیره سازی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی زیادی برگزار شده است.

نجفی درپایان گفت: امیدواریم با بالا رفتن سطح آگاهی و اطلاع رسانی مطلوب خانواده‌های کردستانی از ذخیره سازی خون بند ناف، این آمار در سطح استان افزایش یابد.

گفتنی است، خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون ساز است که در بیماری‌هایی با منشاء خونی مانند تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.