ساری،

تدابیر جدید برای احیاء تالاب میانکاله

150 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال های منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرد که به زودی اقدامات آن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تشکیل کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله خبرداد و گفت : در راستای احیاء تالاب بین المللی میانکاله و جلوگیری از خشک شدن آن 150 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال ها و نهرهای منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرده است.

زمان رضا احمدی افزود: کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله در سطح کشور تشکیل شده است و در جلسه ای در این کمیته 3 پیشنهاد در قالب مدیریت آب های سطحی منطقه، مطالعه و ارزیابی کانال خزینی و مطالعه، ارزیابی و لایروبی کانال چاپاقی از سوی حفاظت محیط زیست بهشهر ارائه شد که مورد موافقت و در دستور کار قرار گرفت و به زودی اقدامات لایروبی کانال ها اجرا می شود.

وی گفت: 90 درصد آب تالاب میانکاله از دریای خزر تأمین می شود که اخیرا با پس روی آب دریا میزان آب تالاب کاهش یافته است و به همین منظور کارشناسان محیط زیست در حال انجام مطالعاتی در این خصوص در منطقه خلیج میانکاله هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: برای جلوگیری از تصرفات و تجاوزات غیرقانونی در منطقه میانکاله در انتهای جاده شرقی شهرستان منتهی به تالاب میانکاله یک پاسگاه حفاظتی احداث و تجهیز شده است که در هفته محیط زیست افتتاح می شود.

از میان 504 گونه پرنده مهاجر که سالانه برای زمستان گذرانی به ایران می آیند 230 گونه در تالاب میانکاله وجود دارد و به همین دلیل میانکاله به عنوان بهشت پرندگان ایران نام گذاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار